آیا میدانستید کسبوکارها در طول زمان توسعه مییابند و تغییر میکنند و گاه این تغییرات باعث کشف نیازهای جدید و همچنین باعث کم اثر شدن یا حتی بیتاثیر شدن بعضی فرآیندهای کاری سازمان میشود؟تحلیل فرآیندهای کسبوکار به شناسایی این تغییرات کمک میکند و با تصحیح کردن آنها به کاهش هزینهها و ایجاد خروجیهای باکیفیتتر منجر میشود.
بهتر است ابتدا مشخص کنید کدام یک از فرآیندهای کسبوکار را میخواهید تحلیل کنید، بنابراین اول به دنبال نشانههایی از فرآیندهای ناکارآمد یا نامتعادل باشید؛ مانند صفهای طولانی، زمان انتظار طولانی یا حجم بالای کارهای انباشته شده در یک ایستگاه کاری. قسمتهایی که برای مدت طولانی بدون کار میمانند نشانگر یک فرآیند نامتعادل هستند.
در گام دوم نیازمندیهای فرآیندهای کسبوکارتان را مشخص کنید. با افرادی که نقش کلیدی در فرآیند دارند صحبت کنید. بپرسید که چه کاری انجام میدهند و چرا آن کار را میکنند؟ مشخص کنید برای انجام هر کاری چه اطلاعات و ورودیهایی لازم است و منابع هر ورودی را تعیین کنید. خروجیهای هر فعالیت را مشخص کنید. گیرندگان آن را و اینکه چرا آن را دریافت میکنند نیز معلوم کنید.