آیا میدانستید اصولا چرا شرکتها به دنبال فرآیند بعضا هزینهبر برندینگ هستند؟ دلیل اصلی این است که در دنیای امروز که ویژگی اصلی آن رقابت شدید بر سر تولید محصولات مختلف و پاسخگویی به نیازهای مختلف مصرفکنندگان است، وظیفه نامگذاری به همین میزان بازاریابان را به چالش میکشد. متخصصان برندینگ این واقعیت را به رسمیت میشناسند که نام برند یکی از فاکتورهای کلیدی ارزشآفرین برای برند و محصول است، چرا که روی به خاطر آوردن محصول برای مشتری تاثیر گذاشته و حامل معنی بوده و حتی بر وجهه و تلقی عمومی از برند نیز تاثیرگذار است.
دلیل دوم فراهم آمدن حمایت قانونی از انحصار ویژگیهای خاص یک محصول است که در صورت عدم ثبتنام تجاری و برند برای محصول امکان کپیبرداری و سوءاستفاده از آن فراهم خواهد آمد. سوم اینکه برندینگ این فرصت را برای تولیدکننده فراهم میآورد که برای خود مشتریانی وفادار و سودآور کسب کند.این وفاداری در فضای رقابتی بازار، به شرکت کمک بسیاری خواهد کرد و در طراحی عناصر آمیزه بازاریابی و اتخاذ راهبردهای متناسب با هریک، دست مدیران بازاریابی را باز میگذارد.