شنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Sat, 10 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز
آیا می دانستید؟

مسئولیت‌ ها در سیستم اطلاعات بازاریابی

8 سال پیش ( 1395/2/24 )
 

آیا می‌دانستید افرادی که سیستم اطلاعاتی بازاریابی را تشکیل می‌دهند، به سه دسته تقسیم می‌شوند؟ بخشی از این افراد کل کارکنان یک سازمان هستند و یکی از وظایف مدیران این است که فرهنگ مسئولیت بازاریابی عمومی را در کل کارکنان یک سازمان نهادینه کند، به‌گونه‌ای که اگر هر کدام از کارکنان یک سازمان، وقتی خبری را شنیدند که برای سازمان‌شان مفید بود، حتی اگر در مسافرت و در مهمانی بودند، به شرکت اطلاع‌رسانی کنند. دومین دسته از افراد تیم رصد بازار هستند.

تیم رصد بازار می‌تواند از دو نفر در سازمان تشکیل شود و در سازمان‌های بزرگ به ده‌ها نفر برسد.مسئولیت تیم رصد بازار، بازارگردی است. این افراد کار فروش انجام نمی‌دهند، بلکه در بازار و میان مشتریان حضور پیدا می‌کنند و استقبال بازار از محصولات شرکت‌شان را بررسی می‌کنند، پذیرش محصولات رقبا را هم بررسی کرده و با مشتریان صحبت می‌کنند و این اطلاعات را دسته‌بندی کرده و به‌صورت روزانه به شرکت‌شان منتقل می‌کنند. دسته سوم افراد، تیم‌های تحقیقات بازاریابی هستند.

تحقیقات بازاریابی فعالیتی پروژه‌محور است. طبیعی است که تخصص تیم تحقیقات بازاریابی در حوزه جمع آوری و پردازش اطلاعات از گروه‌های قبلی بسیار بیشتر است و کارگروه تحقیقات بازاریابی فوق‌العاده پیچیده، علمی، تخصصی و کاری تیمی است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aTOv8HVm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه