پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Thu, 15 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(314)

مشتریان متوقع

9 سال پیش ( 1394/7/21 )
 

پرسش: مدیر یک کسب وکار آنلاین در حوزه فروش لوازم بهداشتی هستم. فروشندگان کسب وکارم در فضای مجازی گاهی با مشتریانی روبه‌رو می‌شوند که دیگر جمله مشهور «همیشه حق با مشتری است» در موردشان صدق نمی‌کند. به‌خصوص در این فضا مشتریان با ارسال ایمیل‌های عجیب به دلیل عدم تماس رودررو توقعات خاصی را از کسب وکار در جهت ارائه خدمات به آنها دارند. به نظرتان در مواجهه با چنین مشتریانی بازاریابان کسب وکارم باید چه عکس‌العملی از خودشان نشان دهند. لطفا در این باره راهنمایی کنید؟

35563313552363131623623613613662362

پاسخ کارشناس: کسب وکارها برای ایجاد یک فضای کاری سالم و بدون استرس باید بلافاصله قادر باشند مشتریان بد راتشخیص دهند، مشتریانی که بازاریابان باید سعی کنند از آنها به سرعت فاصله بگیرند. تفکر همیشه حق با مشتری است توسط بزرگان خرده فروشی همچون مارشال فیلد ارائه و ترویج شده است؛ بزرگانی که این جمله را به خاطر پیگیری سریع شکایات مشتریان توسط کسب وکارها عنوان کرده‌اند. در واقع با این جمله و رفع مشکل، مشتریان احساس نمی‌کنند که فریب خورده‌اند و به راحتی به کسب و کار در ادامه راه اعتماد می‌کنند. درنتیجه بدون شک کسب وکاری که بر اساس رضایت مشتریان مسیر حرکتی خود را مشخص می‌کند، همیشه در بازار موفق است ولی به هرحال کسب وکارها از فضای سنتی خارج شده و وارد فضای جدیدی مانند آنلاین شده‌اند.

در این فضا مشتریان ابزارهای رایگانی را در اختیار دارند که امکان دارد مسیر حرکتی برند را دچار اشکال کنند. در مواجهه با مشتریانی که حق با آنها نیست، کسب وکارها باید چندین راهکار را از خودشان نشان دهند.

یک: در مواجهه با چنین مشتریانی واکنش سریع نشان ندهید و در چند پاراگراف به سوالات مختلف آنها پاسخ دهید، اگر چنین مشتریانی سماجت کردند، مراقب باشید که به خاطر صرف وقت زیاد برای توجیه این مشتریان، مابقی را از دست ندهید. در نتیجه سریع، مودب و قدرتمند رفتار آنها را متوقف کنید.

دو: کسب وکارها باید سعی کنند روی کار خود متمرکز شوند و در مواجهه با مشتریان بد به سرعت تغییر مسیر ندهند. اکثر کسب وکارها با ارائه خدمات درست به راحتی می‌توانند رضایت مشتریان مختلف را جلب کنند. به هرحال شفافیت فضای مجازی به تمامی مشتریان اجازه بلند حرف زدن را داده است و امکان دارد چنین مشتریانی با بیان برخی نکات نادرست مابقی را هم بی‌اعتماد کنند به همین دلیل گاهی حذف چنین مشتریانی بهترین راهکار است تا به بقیه‌ مشتریان آسیبی نرسد.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hCtUYGZ8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه