جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پس از پایان یك كمپین تبلیغاتی موفق، احتمالا متوجه رشد جدی در زمینه تعداد مشتركان، میزان فروش یا ترافیك ارائه پیشنهاد یا برگزاری یك رویداد خاص خواهید شد. به هر حال، اغلب اوقات این یك نوع پیشرفت كوتاه‌مدت است كه پس از پایان تبلیغات دیگر ادامه نمی‌یابد. بنابراین شما چگونه می‌توانید مشتریان جدید خود را پس از برگزاری یك كمپین تبلیغاتی موفق حفظ كنید؟

آیا حفظ مشتری واقعا این قدر مهم است؟

اگر درباره اهمیت تمركز روی حفظ مشتریان جدید فكر می‌كنید، باید بدانید كه فقط 5درصد رشد در میزان حفظ مشتری می‌تواند سوددهی كلی شما را به اندازه 75درصد بالا ببرد! این یك رقم نسبتا قابل توجه برای چنین تغییر كوچكی در زمینه حفظ مشتری است.

این مسئله همچنین هیچ ارزشی ندارد كه متوسط هزینه جذب یك مشتری جدید بین هشت تا پنج برابر هزینه چسبیدن به یك مشتری قدیمی است. این ارقام حاكی از آن است كه حفظ مشتری واقعا چیزی است كه هر صاحب كسب و كار باید در این باره بسیار دقت كند.

چگونه مشتریان را بعد از پایان یك كمپین تبلیغاتی حفظ كنیم؟ 

پس از صرف بودجه برای ساخت یك آگهی تبلیغاتی یا اجرای یك برنامه بازاریابی خاص و جذب یكسری مشتریان جدید، شما باید مطمئن شوید كه آنها به انتظار مشاهده اقدام بعدی از سوی‌تان هستند! راه‌های زیادی برای افزایش احتمال انتظار این مشتریان برای شما وجود دارد كه شامل موارد زیر خواهد شد:

با یك تماس تلفنی وضعیت را بررسی كنید

وقتی یك مشتری (جدید یا قدیمی) از پیشنهاد تبلیغاتی شما استقبال می‌كند، شما باید با یك تماس تلفنی به پیگیری میزان فروش بپردازید. پس از حدود دو هفته انتظار برای بررسی این موضوع با او تماس بگیرید. این تماس به معنای تلاش برای فروش یك چیز دیگر نیست، بلكه فقط تماسی مودبانه برای كسب اطمینان از رضایت مشتری به شمار می‌رود. این استراتژی خاص به‌عنوان یك نوع خدمات‌رسانی فعال برای اثبات كمك به پرورش حس وفاداری در مشتریان شناخته می‌شود. در ادامه فرصت شنیدن شكایت‌ها در مراحل اولیه به وجود خواهد آمد. مشتریان شما واقعا ضمن تمجید از این حركت خدمات قابل توجه‌تان را به یاد می‌آورند.

معرفی ابزارهای خودكار

یكی از حوزه‌هایی كه بسیاری از شركت‌ها در آن شكست می‌خورند، واقعا دنبال كردن یك مسیر تا آخر به‌وسیله یك استراتژی است. بنا به دلایل متعدد این اتفاق ممكن است رخ بدهد اما شایع‌ترین علت آن، كمبود زمان و وجود یك سازمان ضعیف است. چنانچه می‌توانید یكسری امور خاص را به‌صورت خودكار دربیاورید، در ادامه قادر به تخصیص زمان بیشتر به آن دسته از افرادی خواهید بود كه نیاز به بذل توجه شخصی دارند. یكی از راه‌های دسترسی به این موفقیت می‌تواند اجرای نرم‌افزار CRM به منظور ردیابی میزان فروش و پیگیری تماس‌ها با مشتریان باشد كه لزوم برقراری تماس با یكسری افراد خاص را در اسرع وقت به شما یادآوری می‌كند. در صورت علاقه به نرم‌افزار CRM، شما باید ابزاری شبیه «Infusionsoft»را به امانت بگیرید.

زمان شخصی شدن فرا‌رسیده است

یكی از استراتژی‌هایی كه واقعا حس وفاداری در مشتری را تقویت خواهد كرد، تخصیص زمان برای برقراری یك تماس شخصی است. با فرا‌رسیدن سالروز تولد مشتریان خود، كارت تبریك‌هایی حاوی یك كوپن یا كد تخفیف برایشان بفرستید. شما همچنین باید به مناسبت‌های مختلف در طول سال مثل كریسمس و دیگر تعطیلات رسمی با ارسال یك كارت پستال ارتباط‌تان را با مشتریان حفظ كنید. مهم این است كه به این ترتیب خود را به‌عنوان یك دوست ارزشمند برای مشتری خود مطرح می‌كنید. این تئوری مشابه استفاده از اسم كوچك توسط فروشندگان بسیار موفق در زمینه خطاب قرار دادن مشتریان و مراجعه مكرر گارسون به میز شما در رستوران برای اطلاع از هرگونه نیاز اضافی و البته در اصل افزایش انعام خود را توجیه می‌كند. همه این كار‌ها در مسیر نمایش بذل توجه خاص شما به مشتری انجام خواهد شد.

درخصوص حفظ مشتری پس از برگزاری یك كمپین تبلیغاتی خاص، شما نمی‌توانید رویكرد مثبتی را در پیش بگیرید. آن دسته از كسب و كار‌هایی كه برای حفظ مشتریان خود از طریق برقراری ارتباط با آنها و دیگر روش‌های موجود تلاش می‌كنند، از فواید افزایش حس وفاداری در آنها بهره خواهند برد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aMBJeCoL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه