پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با توجه به اهمیت صنعت انیمیشن و پتانسیل اثرگذاری آن در رشد و ارتقای اقتصادی و فرهنگی کشور، توسعه این صنعت به‌عنوان یکی از صنایع فرهنگی تاثیرگذار در دستور کار ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت قرار گرفته است.

در این راستا، به منظور ایجاد فضای همدلی و هم‌افزایی در بین فعالان صنعت انیمیشن، جلسه مذکور به همت ستاد فناوری‌های نرم برگزار شد که در آن منتخبی از تولیدکنندگان، کارشناسان، فعالان و مدیران بخش خصوصی و دولتی انیمیشن کشور حضور یافتند.

محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، در جلسه هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در خصوص آخرین وضعیت توانمندی‌های کشور در حوزه تولید پویانمایی گفت: هدف ما آب شدن یخ‌ها میان مجموعه‌های دولتی و فعالان این عرصه است زیرا طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد، معضلاتی وجود دارد که تنها به حوزه انیمیشن مربوط نیست.

وی ادامه داد: در یک مقطعی امانتی دست ما قرار گرفت. پس ما احساس کردیم شاید بتوانیم برای صنعت انیمیشن کاری کنیم، اما لازم به ذکر است که این امانت بودجه نیست. پس قرار نیست ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی سفارش‌دهنده باشد و با بی‌عدالتی برخی پروژه‌ها را میان مجموعه‌های مختلف تقسیم کند.

سجادی نیری توضیح داد: تلاش ما هماهنگ‌سازی است. اینکه فرصتی ایجاد شود تا مجموعه‌ها کنار هم جمع شوند. اگر خود مجموعه‌های فعال در حوزه انیمیشن برای خود دلسوزی نداشته باشند، قطعا دولت هم نمی‌تواند کمکی کند.

وی افزود: کارهایی که ما می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم می‌تواند شامل حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد فضای همگرایی برای گردهمایی مجموعه‌ها و اقداماتی از این دست باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در ادامه گفت: باید تشکل منسجم و هماهنگی برای حوزه انیمیشن توسط فعالان این حوزه تشکیل شود تا پیگیر مسائل، مشکلات و اولویت‌های این صنف باشد.

به‌عنوان مثال اگر قرار است انتقاد شود که چرا بخش اختصاصی برای حوزه انیمیشن در جشنواره فجر وجود ندارد باید یک صدای واحد وجود داشته باشد که از چند ماه پیش از شروع جشنواره این موضوع را مطرح کند.

وی بیان کرد: از نظر من باید هدف اولیه را این موضوع قرار داد که متولیان و فعالان عرصه انیمیشن جلسات بیشتری با هم به صحبت و گفت و گو بپردازند.

سجادی نیری ادامه داد: برای مثال وقتی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران تلاش می‌کنند، هیچ نهاد مشخصی در عرصه انیمیشن نیست تا بتوانند به آن مراجعه کنند و توانمندی‌های داخلی را بشناسند.

وی تاکید کرد: بنده متعهد می‌شوم تا زمانی که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی هستم، مانند شما دلسوز حوزه انیمیشن باشم. اما شاید به طور قطع موفق نشویم تمامی مشکلات این حوزه را برطرف کنیم. همچنین در این جلسه محورهای مختلفی از سوی کارشناسان این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که معرفی کلی ساختار، فعالیت‌ها و انواع حمایت‌های تسهیلات ستاد، ارائه برداشتی از موضوعات و مسائل اصلی در حوزه صنعت انیمیشن کشور و اظهارنظرهای فعالان صنعت انیمیشن در رابطه با مشکلات و موانع پیش روی از مهم‌ترین این محورها بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mS1AMax4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه