جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

رکورد بی سابقه فروش خودرو در آمریکا

8 سال پیش ( 1394/8/17 )
پدیدآورنده : مازیار جعفریه  

آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری ماشین می‌خرند. فروش امسال خودرو در آمریکا در شرف شکستن رکورد فروش سالانه است. خریداران خودرو در ماه اکتبر با هجوم به نمایشگاه‌ها باعث افزایش 14 درصدی فروش نسبت به ماه گذشته شدند و یکی از بهترین ماه‌ها را در تاریخ این صنعت رقم زدند. رکورد فروش سالانه در سال 2000 با فروش 17.4 میلیون دستگاه بود و شرکت جنرال موتور روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد این صنعت رکورد فروش سالانه را در سال 2015 بشکند.

«ربکا لینلند»، یک تحلیلگر ارشد می‌گوید: خریداران، فروش خودروهای جدید را در ماه اکتبر دگرگون کردند. او گفت: نرخ پایین بیکاری، توانایی خرید با وجود نرخ بهره کم و قیمت پایین بنزین همگی به رشد این عامل کمک کردند. او همچنین گفت: با توجه به میانگین عمر ماشین‌ها که 10 سال از آن گذشته، همچنان موقعیت‌های زیادی در بازار کالا وجود دارد.

2351623462346247624733473

تفاوت بزرگ امسال، برعکس سال 2000، این است که حجم فروش به دست مصرف‌کنندگان است و نه خریداران عمده و از آنجا که این نوع فروش سود بیشتری به همراه دارد، این یک خبر خوب است. در سال 2000 درصد زیادی از این خرید‌ها به‌صورت عمده، مثلاً توسط کمپانی‌های کرایه‌دهنده ماشین، انجام می‌شد. در آن زمان خودروسازان آمریکایی ماشین‌هایی را تولید می‌کردند که خواهان نداشت، در نتیجه آنها مجبور به فروش عمده با قیمت پایین شدند.

خریداران برای گزینه‌های جدید ماشین‌ها، از اتصال به اینترنت گرفته تا ویژگی‌های امنیتی که رانندگان را از وجود ماشین‌ها در خطوط دیگر مطلع می‌سازد، هزینه می‌کنند. این ویژگی‌های جدید باعث افزایش قیمت‌ها و سود ناشی از آن می‌شود. قیمت پایین بنزین خریداران را به خرید ماشین‌های بزرگ، مانند شاسی‌بلند‌ها یا وانت، ترغیب می‌کند. این خبر بسیار خوبی است برای کمپانی‌هایی مثل GM، Ford و Fiat Chrysler که بر این قسمت از بازار سلطه دارند.

فولکس واگن یک استثنای قابل توجه در ماه اکتبر است که بدترین عملکرد را در بازار انبوه خودرو داشته است. این کمپانی در برابر رسواییش برای نصب نرم‌افزاری روی ماشین‌های دیزلی خود که برای تقلب در تست آلایندگی طراحی شده بود مقاومت می‌کرد. تا اینکه رسوایی دیگری مبنی بر دادن آمار و ارقام غلط به دستگاه‌های سنجش‌کننده و خریداران درباره ی آلایندگی کربن دی اکسیدتأیید شد. آما برند لوکس آئودی که شامل همین رسوایی شد، 17 درصد سود در فروش داشت.

* منبع: CNN money

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xAnHoNcw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه