جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

یک تحلیلگر نام آشنا می گوید اپل در دوران مدیریت استیو جابز و تیم کوک می توانست نتفلیکس را تصاحب کند و انجام ندادن این کار، «بزرگترین اشتباه استراتژیک» اپل در ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر محسوب می شود.

به گزارش زومیت دن ایوز، از تحلیلگران مؤسسه Wedbush Securities که پیش تر نظرات دقیق متعددی درباره  سهام اپل مطرح کرده است، اعتقاد دارد «بزرگترین اشتباه استراتژیک اپل» این بود که سال ها پیش نتفلیکس (Netflix) را تصاحب نکرد.

تصاحب نکردن نتفلیکس بزرگترین اشتباه استراتژیک اپل در دهه اخیر

براساس گزارش  9to5Mac، دن ایوز می گوید اپل با وجود تلاش و هزینه  بسیار هنوز سهم زیادی از صنعت استریم محتوا را به خود اختصاص نداده است و در پشت رقبای بزرگی مثل نتفلیکس، آمازون و دیزنی قرار دارد. این تحلیلگر معتقد است تصاحب نکردن نتفلیکس صرفا اشتباه استراتژیک تیم کوک محسوب نمی شود؛ بلکه این اشتباه توسط استیو جابز، مدیرعامل وقت اپل، انجام شده بود. 

دن ایوز در مصاحبه ای با Yahoo Finance می گوید اپل درصورتی که نتفلیکس را به مجموعه  خود اضافه می کرد، اکنون وضعیت بهتری در دنیای سرویس  استریم ویدئو داشت. ایوز تصاحب نکردن نتفلیکس را بزرگترین اشتباه استراتژیک تیم کوک و استیو جابز در ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر عنوان می کند.

نتفلیکس امروزه ۲۰۳ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و تعداد کاربران سرویس استریم دیزنی پلاس بیش از یک سال پس از آغازبه کار رسمی این سرویس در نوامبر سال گذشته  میلادی (آبان و آذر ۱۳۹۸)، به رکورد ۹۴٫۹ میلیون نفر رسید. از طرف دیگر اپل هنوز به صورت رسمی تعداد کاربران سرویس اپل تی وی پلاس را اعلام نکرده است. تحلیلگران می  گویند یکی از مشکلات اپل تی وی پلاس، کمبود نسبی محتوا است.

ایوز اعتقاد دارد که اپل حداقل باید برای تصاحب استودیوهای فیلم سازی اقدام کند. او می گوید تعداد نسبتا کم محتوا در اپل تی وی پلاس مثل این است که عمارت بزرگی داشته باشید، اما در آن از وسایل زیادی استفاده نشده باشد. ایوز به اهمیت بسیار زیاد محتوای باکیفیت اشاره می کند و می گوید اپل بهتر است به فکر تصاحب شرکت هایی مثل Lionsgate،اMGM و A24 باشد؛ در غیر این صورت وضعیتش تغییری نمی کند.

دن ایوز تنها کسی نیست که چنین دیدگاهی دارد. هم بنیان گذار نتفلیکس هفته  گذشته گفت اپل تی وی پلاس «هیچ بهانه ای» برای عقب ماندن از رقبا ندارد. رندالف با انتقاد از اپل، گفت این شرکت باید به  جای ارائه  «هدیه»، سرمایه گذاری بیشتری روی محتوا انجام بدهد تا کاربران دلایل بیشتری برای رفتن به سراغ اپل تی وی پلاس داشته باشند. 

براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، ۶۲ درصد از مشترکان سرویس اپل تی وی پلاس در حال استفاده از دوره  آزمایشی رایگان هستند و حداقل ۲۹ درصد از این افراد زمانی  که دوره  اشتراکی رایگان تمام شد، هیچ برنامه  ای برای خریداری پلن اشتراکی ندارند. این داده ها براساس نظرسنجی به  دست آمده است.

اپل چند روز پیش جلسه ای با حضور سرمایه گذاران برگزار کرد که در جریان آن، شاهد مطرح شدن سخنانی توسط تیم کوک درباره  ویروس کرونا و قوانین اپ استور و چالش های پیش رو در سال ۲۰۲۱ بودیم.

تیم کوک در بخشی از سخنان خود به اپل تی وی پلاس اشاره کرد و گفت رویکرد شرکت کوپرتینویی در قبال این سرویس از همان زمان آغازبه کار، روایت داستان هایی بوده است که اهمیت دارند. تیم کوک می گوید اپل به بازار استریم به عنوان حوزه ای با فضای کافی برای فعالیت چندین بازیگر نگاه می کند. مدیرعامل اپل اعلام کرد این شرکت با تولید محتوای باکیفیتی که روی انسانیت تمرکز دارند، قصد دارد خود را از رقبا متمایز کند. یکی از سریال های مورد توجه اپل، Ted Lasso بوده که توسط افراد زیادی مورد استقبال قرار گرفته است.

در واقع سریال های The Morning Show،اTed Lasso و For All Mankind توجه مردم را جلب کرده اند، اما هیچ یک از آنها نتوانسته  است در حد و اندازه  آثاری مثل The Queen’s Gambit (نتفلیکس) و The Mandalorian (دیزنی) اثرگذار باشد و به نیروی فرهنگی تبدیل شود.

اپل در سال ۲۰۲۱ فصل جدید سریال های متعددی را به  همراه فیلم ها و مستندهای جدید پخش می کند. قسمت نخست فصل دوم For All Mankind به تازگی پخش شده است و فصل جدید The Morning Show در آینده ای نزدیک پخش می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mLE2xR0P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه