پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، بازار خودرو تحت تاثیر افزایش قیمت ارز، همچنان می تازد گزارش ها نشان می دهد که در بازه اول مهر تاکنون قیمت خودروهای داخلی بین ۴ تا ۷۰ میلیون تومان گران شده و این گرانی از نگاه فعالان بازار، خریداران را فراری داده است.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که بازار خودرو در این مدت از افزایش ۴ میلیون تومانی قیمت پراید ۱۱۱ تا ۵۱ میلیون تومانی پژو۲۰۷ دنده ای و ۷۰ میلیون تومانی دناپلاس اتوماتیک توربو مواجه شده است.

با وجود این افزایش قیمت ها، بازار خودرو با شوک تورم همراه با رکود شدید مواجه است، این در حالی است که بعد از پس از سقف شکنی دلار و جهش قیمت خودرو، پیش بینی می شد که شوک جدیدی به بازار وارد شود و ورق برای این بازار رکودی برگردد.

افزایش قیمت خودروهای داخلی بین ۴ تا ۷۰ میلیون تومان / عقب نشینی فروشندگان خودرو

با این وجود، متقاضیان خودرو به دلیل نوسان قیمت دلار و بلاتکلیفی در بحث واردات خودرو به کشور، دست به عصا حرکت می کنند.

فعالان بازار عنوان می کنند که حجم معاملات بسیار پایین است و این وضعیت در معاملات خودروهای خارجی شدیدتر است.

در حال حاضر در بازار خودو، پراید ۱۱۱ در قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می رسد و پراید ۱۳۱ به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می شود. پژو ۲۰۷ اتومات نیز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین دنا معمولی در قیمت ۴۲۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد و پژو پارس اتوماتیک در حدود ۴۹۶ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. قیمت تارا اتوماتیک هم به حدود ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

عقب نشینی فروشندگان خودرو

در این شرایط، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت ها در بازار خودرو تحت تاثیر نوسان های افزایشی نرخ ارز طی دو هفته اخیر، از استمرار رکود حاکم بر بازار و البته عقب نشینی فروشندگان خودرو در این بازار خبر داد.

سعید موتمنی اظهار کرد: خودرو یک کالای سرمایه ای است و از همین روی کوچکترین نوسان نرخ ارز، تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت که علت اصلی آن نیز محدودیت های ارز مضاف بر اختلاف قیمت کارخانه و بازار است. طبق روالی که در گذشته نیز شاهد بودیم، فاصله قیمت محصولات از کارخانه تا بازار که زیاد شد، نوسان افزایشی نرخ ارز منجر به افزایش قیمت خودروها اعم از داخلی های پرتیراژ، مونتاژی و وارداتی شد.

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت قابل توجه نیز بوده است. بطور مثال پرتیراژهای خودروسازان داخلی همچون پژوها و سمند طی نسبت به یک ماه گذشته، ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان گران تر شده اند یا دناپلاس اتوماتیک نسبت به یکماه گذشته، بالغ بر ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. در محصولات سایپا نیز محصولاتی همچون تیبا و کوییک پنج تا ۱۰ میلیون تومان هم افزایش قیمت را تجربه کرده اند. در محصولات مونتاژی نیز نظیر هایما قریب به ۱۰۰ میلیون افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: در حقیقت بازار خودرو روندی صعودی طی کرده است؛ ضمن اینکه یکی از مشکلات اساسی این است که اکنون هفت ماه از سال گذشته است، در این مدت چه تعداد خودرو فاکتور شده است؟ آمار نشان می دهد که تعداد خودروهای فاکتور شده متناسب با میزان تقاضا نبوده و نسبت به تقاضای بازار بسیار کمتر بوده است. همین موضوع تاثیرگذار بر روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو بوده است. ضمن اینکه ثابت نگه داشتن قیمت محصولات درب کارخانه طی یکسال گذاشته منجر به کاهش قیمت ها در بازار که نشده، بلکه افزایش را هم رقم زده است و عرضه پاسخگوی تقاضا نبوده است.

موتمنی به ایسنا تاکید کرد: همچنین طی دو هفته اخیر، تاثیر روانی افزایش نرخ ارز را موثر بر بازار خودرو دیده ایم و فروشندگان به نوعی عقب نشینی کرده و چندان راغب به فروش نیستند. البته که بخشی از پول هایی که از بورس خارج شد و افراد سرمایه های خود را بیرون آوردند، خواه ناخواه به سمت بازار خودرو وارد شد و تاثیر خود را گذاشت. همه این موارد دست به دست هم داد تا روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو، اوج گیرد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/c3kT3xXL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه