یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ساخت یک روزکاری ایده ال!

5 ماه پیش ( 1402/8/20 )
 

کارمندان در طول روز تحت فشار زیاد در محیط کار و تعهدات متنوعی که به آن ها سپرده می شود، هستند از این رو احساس خستگی مفرطی را تجربه می کنند. متأسفانه در بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی امکان ترک محل کار در میانه روز وجود ندارد و تنها زمان استراحت، محدود به تایم استراحتی است که برای میل کردن ناهار و انجام فرایضی همچون نماز در نظر گرفته شده است. این در حالی است که دغدغه های محیط کار و چالش هایی که در حین انجام وظیفه ها و مسئولیت ها ایجاد می شود، زمانی را برای استراحت بیشتر و ریکاوری ذهنی می طلبد. در این مطلب قصد داریم تا با بررسی این دغدغه ها و روش های مدیریت آن ها، به شما کمک کنیم تا عملکرد مؤثرتری را در محیط کار خود ارائه دهید.

ساخت یک روزکاری ایده ال!

دغدغه های کارمندان در محیط کار

همه ما می دانیم که اولین دغدغه یک کارمند، حاضرشدن در محل کار در ساعتی معین و مقرر است. تاخیرهای متوالی و غیرموجه، طبیعتاً باعث بروز مشکلاتی از سوی مدیران ارشد برای آن ها می شود؛ تا جایی که ممکن است تصمیم به جابه جایی فرد یا در موارد حاد، او را اخراج کنند؛ بنابراین آشنایی با دغدغه های شغل کارمندی و نحوه مدیریت کردن آن، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در محیط کار کارمندان ممکن است با برخی دغدغه ها مواجه شوند. در زیر چند مورد از این دغدغه ها را برایتان ذکر می کنیم:

1.     مدیریت زمان

زمان محدود و مهلت های تنگ می تواند منجر به فشار کاری شود. کارمندان ممکن است برای انجام وظایف و پروژه ها در مدت زمان محدودی مشکلاتی را تجربه کنند و احساس کنند که باید روزها را بدون استراحت گذرانده و کار را به طور مداوم انجام دهند.

راه حل: طبیعت شغل کارمندی این است که در برهه هایی از زمان، با فشار کاری مضاعف روبرو می شود و باید وظایف محوله را در محدوده زمانی مشخصی انجام دهد؛ بنابراین این شخص باید یا با تکنیک های مدیریت زمان آشنا بوده و آن ها را به کار ببرد.

2.     استرس

حجم بالای کار، تغییرات سازمانی، نیاز به انجام وظایف پیچیده و مهم و فشار مدیران ارشد می تواند باعث افزایش استرس و فشار روحی در محیط کار شود که بر کارمندان تأثیر منفی می گذارد.

راه حل: به عنوان یک کارمند باید بتوانید با فشارها و استرس های مربوط به محیط کار کنار بیایید. به همین منظور باید توانایی مدیریت استرس خود را داشته باشید و از راهکارهای مختلفی برای حفظ آرامش خود استفاده کنید. یکی از راهکارهای مدیریت استرس، نوشیدن قهوه در طول روز است. اگر در تایم کاری امکان بیرون رفتن از محل کار خود را ندارید، می توانید در ابتدای روز، قهوه خریداری شده از مغازه قهوه فروشی را در یک ماگ Starbucks سرامیکی بریزید تا مدت زمان بیشتری گرم بماند. اغلب قهوه فروش ها این کار را باکمال میل برای شما انجام می دهند. انجام تمرینات کششی نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش خستگی و استرس است.

ماگ Starbucks سرامیکی

3.     وظایف و مسئولیت ها

مسئولیت ها و وظایف مختلفی می تواند بر کارمندان تحمیل شود. آن ها باید از نظر کیفیت و موفقیت وظایف خود حسابرسی کنند و می تواند نگرانی و فشار را برای آنها به همراه داشته باشد.

راه حل: یک کارمند باید برنامه کاری را رعایت کند و وظایفش را به موقع انجام دهد. او بایستی با تمام مسئولیت ها و الزامات کاری خود آشنا باشد.

4.     ارتباطات کاری

برخورد با روابط و همکاری با همکاران، مدیران یا سایر اعضای سازمان ممکن است باعث بروز دغدغه های اجتماعی و بین فردی شود. عدم سازگاری، مشکلات ارتباطی یا کنارآمدن با برخی اعضای سازمان می تواند به عواملی باشد که کارمندان را در تنش قرار می دهد.

راه حل: یک کارمند بایستی بتواند با همکاران یا مدیران ارشد درباره پروژه ها یا وظایفش مذاکره کند. او باید بتواند مهارت های ارتباطی و همکاری را به خوبی توسعه دهد تا در انجام وظایف خود موفق باشد.

دغدغه های کارمندان در محیط کار

5.     رقابت

در محیط کار، فشار رقابتی ممکن است ایجاد شود. کارمندان ممکن است نیاز داشته باشند تا برای حفظ جایگاه و موفقیت خود در محیط کار تلاش کنند. این فشار ممکن است از سوی رقبای شغلی، رئیس یا حتی خود فرد بر روی کارمندان اعمال شود.

راه حل: یک کارمند باید بتواند با رقبای خود رقابت کند و نشان دهد که استحقاق دریافت پست و مقام بالاتر را دارد. همچنین یک کارمند باید در محیط کار، مهارت های لازم را برای پیشرفت دارا باشد؛ بنابراین به عنوان یک کارمند ببینید که تا چه اندازه به رشد و ارتقا خود در جایگاهی که دارید، می اندیشید.

 

6.     رشد حرفه ای

یکی دیگر از دغدغه های کارمندان در محیط کار این است که آیا به خوبی در مسیر رشد و پیشرفت حرفه ایم قرار دارم؟ آیا برنامه ای برای توسعه مهارت هایم و بهبود عملکردم دارم؟ آیا فرصت های آموزش و یادگیری مناسب را در اختیار دارم؟

جمع بندی

این موارد چند سری از مهم ترین دغدغه های ممکن در محیط کار هستند. که احتمال دارد باتوجه به نوع شغل و شرکت، دغدغه ها متفاوت باشد؛ بنابراین کارمندان ممکن است به دلایل مختلف، تحت فشار قرار بگیرند و دغدغه های زیادی داشته باشند به دلایل مختلف که شامل موارد زیر می شود. مهم است که سازمان ها به نحو مناسب با دغدغه ها و فشارهای کارمندان برخورد کنند و زیرساخت ها و استراتژی های مناسبی برای مدیریت استرس و ارتقای رفاه کارمندان ایجاد کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UduFWtLB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه