چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تصمیم به راه اندازی کسب و کار دارید، اما سردرگمی های زیادی برای شروع دارید و یا اینکه در کسب و کار خو دچار مشکل شده اید و به دنبال راه حل مناسب می گردید! پیشنهاد میکنم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی مشکلات رایج شما در کسب و کار و ضرورت نیاز به مشاوره کسب و کار برای حل برخی از مشکلاتتان می پردازیم.

 

ضرورت وجود یک مشاور کسب و کار

ممکن است شما هم به عنوان فردی که به دنبال راه اندازی و یا توسعه کسب و کار خود هستید با چالش ها و دغدغه های زیادی روبه رو باشید. گاهی راه اندازی کسب و کار می تواند از گسترش آن سخت تر باشد مخصوصا اگر تخصصی در این زمینه نداشته باشید و جزو اولین تجربه های شما باشد، قطعا کار را برای شما سخت تر خواهد کرد.

نداشتن دانش و اطلاعات کافی باعث تصمیم گیری و انتخاب های اشتباه در مسیر کسب و کار شما می شود گاهی این تصمیم ها علاوه بر اتلاف وقت و سرمایه شما، عواقب زیان باری به همراه دارد. از مهم ترین فواید وجود یک مشاور کسب و کار در کنار شما صرفه جویی در وقت شماست، اینکه شما بخواهید تمام اصول کار را آموزش ببینید نیازمند صرف کردن وقت و انرژی زیادی است. اما با داشتن یک مشاور کسب و کار خبره در کنار خودتان به تمام این نگرانی ها خاتمه می دهید.

 

چه زمانی به یک مشاور کسب و کار نیاز دارید؟

 

مشاور کسب و کار کیست و چه کاری انجام می دهد؟

مشاوره کسب و کار یا به اصطلاح (Business consulting)یعنی بکارگیری از تجربه و دانش افراد متخصص در زمینه کسب و کار که به منظور بهبود عملکرد و کارایی صاحبان و مدیران سازمان ها انجام می شود.

یک مشاور کسب و کار در چه زمینه هایی به شما کمک می کند؟

  • سازمان دهی مدل کسب و کار و استفاده از بهترین استراتژی برای بیزینس شما
  • شناسایی بازارهای درحال گسترش در حوزه کاری شما
  • مشاوره مالی
  • مشاوره منابع انسانی
  • شناسایی و غلبه به عواملی که مانع رسیدن اهداف سازمان و کسب و کار شما می شوند
  • ایجاد تغییر و تحولات لازم در سازمان
  • و...

مشاور کسب و کار کیست و چه کاری انجام می دهد؟

چه زمانی حضور یک مشاور کسب و کار در کنار ما ضروری است ؟

شروع و راه اندازی کسب و کار:

شروع یک شغل جدید یا عملی کردن یک ایده ممکن است آنقدرها هم که فکرش را می کنید ساده نباشد. همیشه قبل از شروع هر کاری باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و به قول معروف "هیچوقت نباید بی گدار به آب زد". بسیاری از افراد در اولین ماه های آغاز کسب و کارشان شکست می خورند. عوامل مختلفی مثل بی تجربه بودن، نداشتن اطلاعات و از همه مهم تر مشخص نبودن نقشه راه باعث این شکست می شود، اما زمانی که شما از یک مشاور با تجربه کمک می گیرید مسیر شروع کار تا حد زیادی برای شما مشخص می شود و بدون سردرگمی و اصولی کار خود را شروع می کنید.

 

وقوع مشکلات جدی و ایجاد اختلال در کسب و کار:

گاهی نواقص و تداخلات جزئی به مرور زمان تبدیل به یک چالش بزرگ در کسب و کار شما می شوند. پس حتما باید به موقع نواقص کار خود را شناسایی کنید و این حفره ها را بپوشانید. اگر در هر زمانی دچار مشکلاتی مثل کمبود سرمایه، حسابداری، مدیریت کارکنان، استخدام، شرایط بازار و.... شدید الزامیست که از یک مشاور خوب برای نجات کسب و کار خود کمک بگیرید.

 

توسعه و گسترش کسب و کار:

همه افراد زمانی که یک کار را شروع می کنند از همان ابتدا عالی نبودند، بلکه روند رشد کسب و کار آنها به مرور عالی شده است. از مهم ترین مزایایی که توسعه شغلتان برای شما به همراه دارد افزایش درآمد از طریق افزایش مشتریان جدید است. اگر صاحب یک شرکت، کارگاه و حتی شاید فروشگاه کوچکی هستید و برای افزایش درآمد خود به داشتن فروشگاه بزرگتر یا حتی داشتن شعبه دیگری فکر می کنید باید دانش لازم را نسبت به بازار هدف و پیدا کردن بازارهای جدید کسب کنید.

 

ناتوانی در مدیریت هزینه های کسب و کار:

امروزه بسیاری از شرکت ها، سازمان ها، کسب و کارهای سنتی و دیجیتال از استراتژی های مختلف مدیریت هزینه ها استفاده می کنند. مدیریت هزینه ها، تعیین بودجه های مختلف و مدیریت آن از عوامل حیاطی کسب و کار ها است.
اطلاعات یک مشاور در این زمینه به شما کمک می کند تا کمتر هزینه کنید اما در مقابل سود بیشتری داشته باشید.

 

وجود چالش های منابع انسانی:

ممکن است در هر دوره زمانی شما در مدیریت منابع انسانی دچار مشکل شوید. باتوجه به اهمیت زیاد منابع انسانی، ایجاد مشکل در این بخش مثل بی انگیزگی کارکنان، میتواند برای شما بسیار گران تمام شود. با یادگیری اصول مدیریت منابع انسانی، می توانید بهره وری را به حداکثر برسانید. هیچگاه از بروز مشکل در منابع انسانی نادیده عبور نکنید و حتما به فکر اصلاح آن باشد، زیرا هیچ مجموعه ای بدون داشتن نیروی کار مطلوب راهی برای موفقیت نخواهد داشت.


کلام آخر

وجود یک مشاور در کنار کسب و کار و کمک گرفتن از آگاهی و دانش او، علاوه بر سرعت بخشیدن به روند رشدتان از هزینه های اضافی جلوگیری می کند و احتمال بروز خطا را به حداقل می رساند.

اگر در کسب و کار خود نیاز به مشاوره داشتید، تیم مشاوره کسب و کار معصومی به صورت حضوری و آنلاین در کنار شماست.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w2LarnJh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه