چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

FIFA 17 یا PES 2017؟

7 سال پیش ( 1395/7/6 )
پدیدآورنده : محمد ممتازپور  

چندین سال است که کمپانی EA SPORTS یکه تاز ارائه بازی های ورزشی در صنعت پرسود بازی های رایانه ای است و به جرات می توان FIFA را محبوب ترین محصولات این شرکت در بین گیمر ها دانست. البته شرکت ژاپنی Konami هم با بازی پرطرفدارPES نمی گذارد به راحتی آب  خوش ازگلوی فیفا پایین برود و سایه به سایه در تعقیب این بازی است.

این دو شرکت به تازگی محصولاتPES 2017 و FIFA 17 را راهی بازار کرده اند که طبق پیش بینی ها با استقبال گسترده کاربران مواجه شده است.

این هفته نگاهی به این دو محصول پرطرفدار می اندازیم تا انتخاب را برای گیمرهای فوتبال دوست راحت تر کنیم.

FIFA 17

اگر با نسخه سال پیش این محصول بازی کرده باشید و حالا نسخه جدید را بازی کنید، قطعا از دیدن گرافیک آن متعجب خواهید شد.

سازندگان FIFA17، توجه زیادی روی ریزه کاری ها داشته اند و همین باعث شده محیط جذاب و روبه واقعیتی برای گیمر ها مهیا شود. موتور گرافیکی Frostbite  مسئولیت پردازش این بازی را برعهده دارد که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

بزرگ ترین ویژگی اضافه شده به FIFA 17 حالت داستانی جدیدی به نام The Journey  است. در آن شما با عنوان الکس هانتر بازی می کنید، یک ستاره فوتبال موفق و مشهور که به دنبال امضای قرارداد با یکی از تیم های لیگ برتر است، اما این به شما بستگی دارد تا به الکس کمک کنید که به آرزوهای خود برسد زیرا The Journey در واقع کاملا به عملکرد شما مربوط می شود؛ به تصمیم های مختلفی که در داخل و خارج زمین اتخاذ می کنید و به چینش نهایی داستان توسط شما.

ویژگی های سبک و روش بازی که برای هر دو بازی ارائه خواهند شد بسیار متنوع هستند.

EA Sports  در FIFA 17 روی بهبود سبک و روش بازی در زمینه های کلیدی گوناگون تمرکز کرده است، از جمله، بهبود هوش مصنوعی، بازآفرینی شروع مجددها، ارتقای تکنیک های حمله و فراهم کردن کنترل بهتر روی توپ. در شروع مجددها، شما برای نخستین بار دقیقا کنترل می کنید که چگونه بازیکن به توپ نزدیک می شود، علاوه بر اینکه توانایی تغییر زاویه دوربین را دارید.

در هنگام ضربه آزادها، دوربینی که در پشت بازیکن قرار گرفته به شما اجازه می دهد تا همزمان با شوت کردن شما به سمت دروازه مسیر توپ را مشاهده کنید. در کرنرها، شرایط بسیار پیچیده تر می شود به طوری که یک شبکه دوربین هدف گیرنده به شما اجازه می دهد با دقت بیشتری توپ را به منطقه جریمه هدایت کنید و دارای گزینه تغییر دوربین به دریافت کننده توپ قبل از ضربه زدن شماست، به طوری که شما از قرار گرفتن بازیکنان در نقطه مناسب آگاه می شوید. همچنین در هنگام ارسال توپ می توانید در خطوط کناری حرکت و حتی می توانید با یک ارسال فریبنده مدافعان حریف را سردرگم کنید.

همانطور که گفته شد EA این بازی را با موتور بازی سازی Frostbite ساخته است؛ موتوری که قبلا برای ساخت بازی هایی مانند Battlefield، Mirror’s Edge یا Star Wars Battlefront استفاده  شد.  استودیوی سازنده موتور Ignite Engine را برای ساخت این بازی کنار گذاشته و تصمیم گرفته با Frostbite تغییرات زیادی در این بازی ایجاد کند.

شرکت EA با معرفی فیفا ۱۷ اعلام کرد که سه نسخه  مختلف از این عنوان با نام های Standard Edition،  Deluxe Edition و Super Deluxe Edition راهی بازار خواهند شد. همچنین مشخص شده که با پیش خرید این عنوان مضامین بیشتری در سناریوی FIFA Ultimate Team در اختیار خواهید داشت.

PES 2017

این بازی روی موتور FOX که در سال گذشته نیز از آن استفاده شده پردازش می شود، همان موتوری که بازیMetal Gear Solid 5: The Phantom Pain از آن بهره مند است.

از لحاظ انیمیشن، بازی دستخوش تغییرات زیادی شده است و بازیکنان با نرمی بیشتری حرکات خود را انجام می دهند. از طرفی، تیم هایی را داریم مانند بارسلونا که به دلیل قرارداد سه ساله ای که با کونامی امضا کرده اند، این کمپانی دسترسی ویژه ای به بازیکنان این تیم داشته و به همین دلیل چهره های بازیکنان این تیم، با جزییات فوق العاده ای در بازی پیاده سازی شده است.

این مسئله در مورد دیگر تیم های تحت لیسانس بازی مانند آرسنال و اتلتیکو مادرید نیز صدق می کند، اما از طرف دیگر، بازیکنانی را داریم که در تیم های معمولی بازی می کنند و باید بگویم که تفاوت فاحشی بین طراحی چهره این دست از بازیکنان با چهره های بازیکنان معروف وجود دارد.  به طور کلی، PES 2017  از لحاظ گرافیکی، پیشرفت مشهود و قابل ملاحظه ای نسبت به نسخه سال قبل داشته و به خصوص انیمیشن بازیکن ها واقعا چشم نواز شده است.

ارتباط با نویسنده: m.momtazpour@forsatnet.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/turELShc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ایلیا :
1 سال پیش
عالی
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه