دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

استراتژی هک رشد این روزها اگر به اندازه سوپراستارهای دنیای فوتبال مشهور نباشد، دست کم آنقدری اسم و رسم برای خودش دست و پا کرده که هر کارآفرینی تا حدودی آن را بشناسد. به هر حال اینجا پای استراتژی در میان است که به کارآفرینان یاد می دهد به جای سر و کله زدن با یک عالمه دردسر مختلف برای توسعه کسب و کارشان خیلی راحت از میانبرهای حرفه ای و ساده استفاده کنند. این دقیقا مثل آن است که طرفداران برند اپل به جای اینکه ساعت ها در صف های عجیب و غریب معطل شوند تا جدیدترین نسخه آیفون یا آیپد را بخرند، فقط با یک کلیک آن را سفارش داده و بدون هیچ کار اضافه ای جزو اولین نفرهایی باشند که آن را درب منزل دریافت می کنند. 

اگر از مخاطب های ثابت روزنامه فرصت امروز باشید، خیلی خوب می دانید که ما قبلا سیر تا پیاز هک رشد و تکنیک های آن را بررسی کرده ایم. با این حساب شما الان برای خودتان یک پا هکر رشد هستید و احتمالا چندباری هم تکنیک های مختلف این استراتژی جذاب را در کسب و کارتان پیدا کرده اید. شاید شما پیش خودتان فکر کنید حالا نه تنها هیچ نکته تازه ای برای یادگیری باقی نمانده، بلکه کاملا تبدیل به قهرمان مشتریان شده اید. در این صورت باید حسابی ناامیدتان کنیم، چراکه دنیای کسب و کاری همیشه نکات تازه ای دارد که می تواند مثل فیلم های اکشن حسابی شما را غافلگیر نماید. ماجرا دارد کم کم نگران کننده می شود، نه؟

بهترین ابزارهای هک رشد

چالشی که تقریبا همه هکرهای رشد در آغاز ماجراجویی شان با آن رو به رو می شوند، سختی های غیرمنتظره این حوزه است. انگار تکنیک هایی که کارآفرینان بزرگ مثل آب خوردن انجام می دهند و قاعدتا شما هم باید خیلی راحت از پس شان بربیایید، در یک چشم به هم زدن مثل غول مرحله آخر بازی های کامپیوتری سخت می شود. بی شک این اتفاقی نیست که حتی یک کارآفرین هم در دنیا دلش بخواهد آن را تجربه کند و باید حتما جواب درست و حسابی برای آن پیدا کنیم. وگرنه هک رشد از مهاجم گلزنی که همه برندها آرزوی داشتن آن در ترکیب تیم شان را دارند تبدیل به یک نیمکت نشین همیشگی خواهد شد!

اگر شما درباره سختی های اجرای تکنیک های هک رشد با کارشناس های مختلف کسب و کار صحبت کنید، احتمالا به شما خواهند گفت که به اندازه کافی تمرین نکرده اید و باید تلاش تان را هزار برابر کنید. در این صورت بد نیست از خودتان بپرسید مگر قرار نبود هک رشد یک استراتژی ساده باشد، پس چرا همه چیز یکهو اینقدر سخت شد؟ این سوالی است که کمتر کسی می تواند حتی به آن فکر کند، چه برسد به اینکه جوابی هم برای آن در چنته داشته باشد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هک رشد همیشه یک استراتژی ساده و کاربردی است، البته به شرط اینکه شما در کنار یادگیری تکنیک های گوناگون آن به فکر استفاده از ابزارهای مناسب هم باشید، در غیر این صورت مثل توریستی خواهید بود که به جای استفاده از هواپیما برای یک مسافرت طولانی با پای پیاده دل به جاده زده و انتظار دارد سفرش خیلی زود هم تمام شود!

مطلب مرتبط: آموزش هک رشد از زبان برندهای بزرگ: 8 تجربه ای که باید به خاطر بسپارید!

فکر می کنم حالا دیگر فهمیده اید چرا گاهی اوقات اجرای استراتژی هک رشد از صعود به قله اورست هم سخت تر می شود، مگر نه؟ البته اصلا لازم نیست خودتان را نگران کنید، چراکه ما در کنار شما هستیم تا با هر ابزاری که در مسیر موفقیت در هک رشد بدان نیاز دارید، مثل آب خوردن آشنا شوید. پس آماده شوید تا با هم سری به ابزارهای کاربردی در هک رشد بزنیم. 

بهترین ابزارهای هک رشد: 9 ابزار حرفه ای برای هکرهای رشد ماجراجو

بهترین ابزارهای هک رشد

بعد از توضیحات مقدماتی که درباره ابزارهای هک رشد دادیم، باید کم کم برویم سراغ اصل مطلب. بعضی از کارآفرینان فکر می کنند هر ابزاری که اسم هک رشد را یدک بکشد، گزینه خوبی است و می شود خیلی راحت به آن اعتماد کرد. راستش را بخواهید ما در روزنامه فرصت امروز اصلا اینطوری فکر نمی کنیم. همانطور که رانندگان حرفه ای فرمول یک فقط سراغ ماشین های بی عیب و نقص می روند، شما هم برای موفقیت در هک رشد نباید به چیزی جز بهترین ابزارهای دنیا راضی شوید؛ همین و بس.

ما برای اینکه کار شما در انتخاب ابزار هک رشد کاربردی ساده شود و لازم نباشد کل بازار را زیر و رو کنید، فهرستی از بهترین ابزارهای این عرصه را تهیه کرده ایم. اجازه دهید بدون هیچ معطلی برویم سراغ این ابزارها و ببینیم آنها چطور می توانند کار شما را ساده کنند.

1.    زاپیر (Zapier): بهترین ابزار اتوماسیون یکپارچه دنیا

بهترین ابزارهای هک رشد

کمتر کسی در عرصه کسب و کار میانه خوبی با کارهای تکراری و کسل کننده ای مثل ارسال ایمیل یا جواب دادن به پیام های مشتریان در شبکه های اجتماعی دارد. خیلی از کارآفرینان فکر می کند هیچ راهی برای خلاص شدن از شر کارهای تکراری که در کمین شان است، ندارند و حتما باید خودشان تمام کارها را پیگیری کنند. احتمالا چنین باوری برای شما که سررشته ای در هک رشد دارید، مثل فیلم های علمی- تخیلی باورنکردنی خواهد بود. خب تا اتوماسیون با یک عالمه کاربردهای گوناگون دم دست کارآفرینان است، اصلا چرا کسی باید وقتش را صرف کارهای تکراری کند؟

شما کافی است چند دقیقه درباره مزایای اتوماسیون با دیگران صحبت کنید تا آنها حسابی عاشق این فناوری شوند. تا اینجای کار همه چیز خیلی ساده و سریع پیش می رود، اما وقتی نوبت به انتخاب یک ابزار خوب برای اتوماسیون برسد یکهو همه کارها گره خواهد خورد. اینکه از بین کلی ابزار جورواجور چطور باید بهترین شان را انتخاب کرد، مسئله ای است که حتی از معادلات سخت ریاضی هم پیچیده تر به نظر می رسد (امیدوارم خیلی تجربه بدی از کلاس های ریاضی نداشته باشید!).

اگر قرار باشد ما بهترین ابزار اتوماسیون دنیا را انتخاب کنیم، بدون معطلی می رویم سراغ زاپیر. بی شک ما باید دلیل محکمی برای معرفی بی چون و چرای این ابزار داشته باشیم، وگرنه شما نه تنها این توصیه را از ما قبول نخواهید کرد، بلکه شاید همین حالا بی خیال ادامه مقاله مان شوید. 

زاپیر از آن دست ابزارهایی که با یک رابط کاربری ساده حتی کسانی که برای اولین بار وارد عرصه هک رشد شده اند را نیز راضی نگه می دارد. البته این تنها دلیل انتخاب چنین ابزاری از سوی ما نیست، بلکه ویژگی اصلی زاپیر متصل کردن هزاران ابزار بازاریابی مختلف به یکدیگر است؛ بله درست شنیدید، اتصال هزاران ابزار بازاریابی به هم!

اگر شما می خواهید اطلاعات و آمارهای دقیق میل چیمپ را در یک چشم به هم زدن در وردپرس تبدیل به یک پست جذاب کنید یا اینکه یکپارچه سازی تمام سرویس های گوگل برای تان حیاتی است، زاپیر این کار را به سادگی هرچه تمام تر انجام می دهد. اینطوری شما با ترکیب همزمان چندتا سرویس و ابزار مختلف طوری با قدرت وارد بازار خواهید شد که دیگر هیچ برندی به گرد پای تان هم نرسد. 

2.    هاب اسپات (HubSpot): پیشنهادی که نمی توانید رد کنید!

بهترین ابزارهای هک رشد

صحبت از ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتریان می شود، همه نگاه ها به هاب اسپات دوخته خواهد شد. پیدا کردن یک رقیب درست و حسابی برای این ابزار دقیقا مثل آن است که بخواهید رقیبی برای تارانتینو و اسکورسیزی در دنیای سینما پیدا کنید. احتمالا شما هم قبول دارید که چنین کاری کاملا غیرممکن است، نه؟

اگر شما هنوز هم هاب اسپات را ابزاری ساده برای اتوماسیون بازاریابی می دانید، احتمالا خیلی وقت است که حتی یک محتوای بازاریابی هم طراحی نکرده اید. ابزار داستان ما الان دیگر هیچ شباهتی به یک سرویس اتوماسیون ساده ندارد. در عوض هاب اسپات صفر تا صد ارتباط تان با مشتریان را مدیریت کرده و اطلاعات دقیقی درباره وضعیت تعامل تان با آنها ارائه می کند. 

هیچ هکر رشدی در دنیا نیست که نداند جواب دادن به سوالات و پیام های گوناگون مشتریان چقدر کار سختی است. اگر به این ماجرا فرآیند کسل کننده بررسی تغییرات در سطح تعامل مشتریان با برند را نیز اضافه کنیم، تقریبا با کابوسی رو به رو می شویم که مثل آب خوردن هر هکر رشدی را به وحشت خواهد انداخت. هاب اسپات دقیقا در چنین شرایطی مثل ابرقهرمان ها وارد میدان می شود تا شما را از شر این اژدهای هفت سر نجات دهد.

توسعه دهندگان هاب اسپات خیلی خوب می دانند هکرهای رشد هر چقدر هم که عاشق اتوماسیون باشند، آخر سر دوست دارند خودشان هم دستی به سر و گوش کار بکشند. به همین خاطر ابزار هاب اسپات ترکیبی از اتوماسیون و آزادی عمل به هکرهای رشد هدیه می دهد. با این ابزار حرفه ای شما در ارزیابی وضعیت تعامل تان با مشتریان و همینطور بهبود آن هر نوع اطلاعات و کمکی که دل تان بخواهد را در کنارتان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: رازهای هک رشد: آشنایی با اشتباهاتی که نباید سراغ شان بروید!

اگر شما از آن دست هکرهای رشدی هستید که خیلی به اینکه صفر تا صد کارهای تان با اتوماسیون پیش برود خوش بین نیستید، هاب اسپات پیشنهادی است که اصلا نمی توانید آن را رد کنید. وقتی اطلاعات کاملی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد را کنار داشبورد گرافیکی و بی نهایت جذاب آن قرار دهیم، دیگر جایی برای شک و تردید باقی نمی ماند. خب مگر یک هکر رشد ابزاری حرفه ای تر از این هم برای مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند پیدا کند؟

3.    اهرفس (Ahrefs): رقبای تان را زیر نظر بگیرید

بهترین ابزارهای هک رشد

فرض کنید شما کارآفرینی هستید که دنبال یک فرصت شغلی در برندهای بزرگی مثل گوگل یا آمازون هستید. شاید شما بارها و بارها در مصاحبه های استخدامی چنین برندهایی شرکت کرده باشید و هر دفعه هم تمام توانایی و مهارت تان را رو کرده اید. با این اوصاف احتمالا هر لحظه منتظر خبری خوش از سوی یکی از غول های دنیای کسب و کار خواهید بود و آماده جشن گرفتن یک موفقیت بزرگ هستید. حالا اگر چند بار پشت سر هم در مصاحبه های استخدامی رد شوید و از قضا فردی که اصلا فکرش را هم نمی کردید، فرصت شغلی دلخواه تان را کسب کند، چه واکنشی خواهید داشت؟

بی شک رد شدن در مصاحبه های کاری بدترین تجربه دنیا برای هر کارآفرینی است، به ویژه اگر پای برندهای بزرگ هم در میان باشد. اگر شما کارآفرین باهوشی باشید، به جای اینکه دیگران را مقصر بدانید، سراغ تکنیک هایی می روید که دیگران برای موفقیت در مصاحبه های کاری استفاده می کنند. اینطوری شما هم می توانید کاری که آرزویش را دارید، پیدا کنید؛ همینقدر جذاب و هیجان انگیز!

ماجرای بالا در حوزه هک رشد هم مصداق دارد. شما لازم نیست همیشه از صفر کارتان را شروع کنید و با یک عالمه رقیب بزرگ و کوچک سر و کله بزنید. در عوض می توانید خیلی راحت سراغ رقبای تان بروید و تکنیک های هک رشد آنها را یاد بگیرید. در این مسیر هم ابزار حرفه ای اهرفس مثل یک دوست صمیمی در کنارتان خواهد بود. 

اهرفس به طور کلی چند کار مهم برای شما انجام می دهد تا خیال تان بابت یاد گرفتن تکنیک های هک رشد برندهای بزرگ راحت شود. اول از همه، هک رشد آمار و اطلاعات دقیقی درباره ترافیک بالای سایت رقبای تان به شما می دهد. وقتی شما بدانید که رقبای تان چطور ترافیک سایت شان را افزایش می دهند، فقط یک قدم تا استفاده از تکنیک آنها برای برند خودتان فاصله خواهید داشت. 

اگر فکر کرده اید اهرفس فقط گزارشی درباره ترافیک سایت رقبای تان به شما می دهد، باید با ویژگی دوم آن حسابی غافلگیرتان کنیم. اهرفس در اینجا پشت پرده محبوبیت سایت رقبای تان را به شما نشان می دهد. این امر شامل تمام سایت های بزرگی است که رقیب تان به آنها لینک شده است. به بیانی ساده، شما در این بخش متوجه می شوید که فعالیت در کدام سایت ها مثل یوتیوب، گوگل، ردیت (Reddit) و بسیاری سایت مشابه دیگر بیشترین سود را برای شما خواهد داشت. اینطوری دیگر لازم نیست در هر سایت و شبکه اجتماعی عضو باشید و یک راست می روید سراغ بهترین گزینه های ممکن؛ به همین راحتی.

4.    آپتی مونک (OptiMonk): دیگر بازدیدکنندگان سایت تان را از دست ندهید

بهترین ابزارهای هک رشد

همانطور که هر ورزشکار حرفه ای دوست دارد در استادیومی پر از تماشاگر مسابقه دهد، هکرهای رشد هم عاشق این هستند که سایت شان کلی بازدیدکننده داشته باشد و همیشه شلوغ باشد. درباره اهمیت ترافیک سایت و تاثیرش بر روی سئو جای هیچ اما و اگری نیست، با این حال وقتی نوبت به افزایش ترافیک سایت می شود همه معادلات به هم می ریزد. انگار افزایش ترافیک سایت مثل جایزه اسکاری است که فقط یک فیلم یا بازیگر در سال می توانند به چنگ بیاورند و بقیه باید در حسرتش بمانند. خب اگر کارآفرینی را سراغ دارید که دست کم یک بار در افزایش ترافیک سایتش شکست نخورده، ما را هم بی خبر نگذارید. 

ابزاری که در اینجا می خواهیم به شما معرفی کنیم، شاید نتواند یک شبه وضعیت تان را از این رو به آن رو کند، اما کمک تان می کند جلوی ریزش ترافیک سایت تان را بگیرید. ایده اصلی آپتی مونک با یک داستان خیلی ساده و صد البته نگران کننده برای کارآفرینان شروع شد؛ اینکه بازدیدکنندگان پس از یک بار حضور در سایت برندتان دیگر حتی سراغی هم از شما نگیرند، طوری که حتی انگار برند شما دیگر برای آنها وجود هم ندارد!

وقتی شما بازدیدکنندگان سایت تان را از دست می دهید، دقیقا حال و روز معماری را خواهید داشت که بعد از کلی سعی و تلاش می بیند ساختمانی که ساخته را هیچ کس نمی خرد. اینطور موقع ها خستگی حسابی به تن آن باقی می ماند و شاید دیگر حتی سراغ کارآفرینی هم نروید. راهکار طلایی که آپتی مونک برای شما دارد، جلب نظر بازدیدکنندگان سایت با پیشنهادهای شخصی سازی شده است. اینطوری دیگر کمتر کسی می تواند قید برندتان را بزند و احتمالا کلی بازدیدکننده ثابت برای خودتان دست و پا خواهید کرد. ماجرا جالب شد، نه؟

احتمالا شما از خودتان می پرسید، آپتی مونک چطور چنین کار هیجان انگیزی را انجام می دهد. اگر بخواهیم خیلی ساده و جمع و جور به این سوال جواب دهیم، باید بگوییم با ترکیب محتوایی که هر کاربر در سایت تان دیده و شیوه ای که به سایت تان دسترسی پیدا کرده است. مثلا اگر یک کاربر پست مربوط به معرفی عینک آفتابی جدید برندتان را مشاهده کرده و از طریق فیس بوک هم به لینک صفحه دسترسی یافته باشد، پیشنهاد آپتی مونک برای چنین کاربری عضویت در صفحه رسمی برندتان در فیس بوک و همچنین ثبت نام در خبرنامه برند برای استفاده از تخفیف های مختلف در زمینه خرید عینک خواهد بود. شما را نمی دانم، ولی اگر من با چنین پیشنهاد شخصی سازی شده ای، آن هم درست وقتی که می خواهم قید سایتی را بزنم، مواجه شوم کلا همه چیز را فراموش می کنم و شاید چندتا خرید هم از آن برند انجام دهم.

مطلب مرتبط: هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ آشنایی با نقشه گنج توسعه کسب و کار

5.    کریستال نوز (Crystal Knows): شخصیت مشتریان تان را پیش بینی کنید

بهترین ابزارهای هک رشد

بازاریابی را در نظر بگیرید که برای تولید محتوا هزار و یک سختی را به جان می خرد تا کاربران شبکه های اجتماعی را هیجان زده کند. احتمالا بازاریاب داستان ما انتظار دارد یک عالمه بازخورد مثبت بگیرد و حتی چندتا از محصولاتش را هم آنلاین به فروش برساند. حالا اگر حتی یک کاربر هم به محتوای چنین بازاریابی توجه نکند، احتمالا حس و حال کارگردانی را پیدا می کند که در شب اکران فیلمش به غیر خودش هیچ کس در سالن سینما نیست!
شاید شما پیش خودتان فکر کنید مشتریان امروزی بیش از حد سختگیر شده اند و اصلا راهی برای راضی کردن شان وجود ندارد. اگر نظر ما را بخواهید، به شما خواهیم گفت که ماجرا خیلی ساده تر از این حرف هاست. همانطور که برندهایی مثل سونی و مایکروسافت باید هر نسل کنسول های بازی شان را با بالاترین کیفیت ممکن بسازند تا مشتریان برای خرید آن دست به جیب شوند، شما هم باید روز به روز کیفیت محتوای بازاریابی تان را افزایش دهید و دقیقا همان چیزی را تحویل مشتریان دهید که انتظارش را دارند. وگرنه در بین کلی رقیب بزرگ و کوچک کلاه تان حسابی پس معرکه خواهد بود.

اگر شما حتی یک بار در زندگی تان آرزو کرده باشید که ای کاش می توانستید ذهن مشتریان تان را بخوانید و سلیقه شان را بدون هیچ دردسری ارزیابی کنید، ابزار کریستال نوز دقیقا همان معجون جادویی است که منتظرش بوده اید. این ابزار با هوش مصنوعی که دارد یک ارزیابی کامل از هر کاربری که بخواهید انجام می دهد و دقیقا به شما می گوید چه نوع محتوایی نظر وی را جلب خواهد کرد. البته در اینجا خبری از گزارش های پیچیده و طولانی نیست، بلکه کریستال نوز یک توضیح خیلی کوتاه از ویژگی شخصیتی کاربر موردنظر و همینطور علایق اش به شما خواهد داد. اینطوری شما می توانید خیلی راحت در مسابقه بازاریابی هتریک کنید و قهرمان بی رقیب مشتریان باشید.

6.    گروث بار (Growth Bar): مدیریت سئو فقط با یک افزونه

بهترین ابزارهای هک رشد

هر برنامه هک رشدی باید یک جای مشخص برای مدیریت سئو داشته باشد. وگرنه هر چقدر هم که از آن تعریف کنید، باز هم یک جای کار ایراد خواهد داشت. خیلی از کارآفرینان تا حرف از مدیریت سئو می شود، خیال می کنند قرار است کار خیلی عجیب و غریبی انجام دهند. اگر شما هم اینطوری فکر می کنید، احتمالا ابزار موردنظر ما حسابی غافلگیرتان خواهد کرد، چراکه در اینجا با یک افزونه (Extension) کروم سر و کار دارید!

بی شک صحبت کردن درباره یک افزونه کروم در یک بحث جدی مثل هک رشد می تواند هر کارآفرینی را به خنده بیندازد، اما یادتان باشد شما قرار نیست در هک رشد سراغ میانبرهای سخت و پیچ در پیچ بروید. خب اگر میانبرهای شما از مسیر اصلی هم ناهموارتر باشد، اصلا چرا باید سراغ شان رفت؟

احتمالا شما در زندگی تان چندباری این توصیه که «زیبایی در سادگی است» را شنیده اید. از این نظر افزونه گروث بار نه تنها نمره کامل کلاس هک رشد را می گیرد، بلکه در عین سادگی توانایی رقابت با هر ابزار مشابهی در زمینه سئو را هم دارد. شما با نصب این افزونه بر روی مرورگرتان وقتی مشغول گشت و گذار در میان محتواهای مختلف بازاریابی هستید، اطلاعات حرفه ای مانند اینها را دریافت خواهید کرد:

•    میزان رواج کلیدواژه های جست وجوی اخیر شما در میان دیگر کاربران

•    کلیدواژه های مشابه و محبوب تر جست وجوهای آخرتان با تفکیک دقیق جزییات

•    مهم ترین نکات و آمارهای مربوط به صفحات رقبای شما که رتبه های بهتری در گوگل دارند

•    تحلیل میزان ترافیک دریافتی هر لینک از طریق بهینه سازی سئو و ایرادات احتمالی شما در سئوی محتوا.

مطلب مرتبط: هک رشد و نقش آن در توسعه کسب وکارهای امروزی

شاید شما خیلی راحت بتوانید یک افزونه کروم را دست کم بگیرید و بی سر و صدا از کنارش رد شوید، اما گروث بار دقیقا مثل ورزشکار ناشناسی است که می تواند در مسابقات جهانی حتی قهرمان های المپیک را هم شکست دهد. اگر از ما می شنوید، همیشه این افزونه کاربردی را دم دست داشته باشید. فکر نمی کنم فرصت دادن به چنین افزونه ای برای درخشش در تیم رویایی هک رشدتان ایده چندان بدی باشد، به ویژه این گروث بار کاملا رایگان هم هست.

7.    موپینیون (Mopinion): میانبری برای آگاهی از نظرات مشتریان

بهترین ابزارهای هک رشد

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چطور برندهای بزرگ همیشه همان کاری را می کنند که مشتریان شان انتظار دارند؟ شاید با خودتان بگویید این یک امر تصادفی است، اما اگر نظر ما را بخواهید، موفقیت در عرصه کسب و کار اصلا شوخی بردار نیست و نمی تواند تصادفی باشد. 

همانطور که کارگردان های حرفه ای خیلی خوب می دانند چطور از سلیقه فیلم بازها مطلع شوند و همان اثری را بسازند که مردم دوست دارند، کسب و کارهای بزرگ هم همیشه ابزارهای حرفه ای برای آگاهی از سلیقه و نظرات مشتریان دم دست شان دارند. همانطور که می بینید، در اینجا هیچ خبری از بخت و اقبال نیست، در عوض پای ابزارهای حرفه ای در میان است.

اگر شما حتی یک بار هم در زندگی تان سعی کرده باشید سلیقه مشتریان را پیش بینی کنید، خیلی خوب دردسرهای آن را از حفظ هستید. حالا اگر یک ابزار حرفه ای برای این کار داشته باشید، دیگر لازم نیست خودتان را به زحمت بندازید، چراکه ابزار مطمئن تان همه کارها را مثل ساعت دقیق انجام می دهد.

ابزاری که ما در اینجا می خواهیم به شما معرفی کنیم، موپینیون است. این ابزار ساده و دوست داشتنی به شما کمک می کند تا هر نوع داده ای را که می خواهید در یک چشم به هم زدن پردازش کرده و آنها را در قالب نمودارهای کاربردی مشاهده کنید. اگر شما بازاریاب باتجربه ای باشید، احتمالا رایگان بودن موپینیون حسابی نظرتان را جلب خواهد کرد. خب مگر می شود کسی عاشق یک ابزار هک رشد که از قضا رایگان هم هست، نشود؟ اگرچه رایگان بودن موپینیون جذابیت زیادی دارد، اما ما در روزنامه فرصت امروز فقط با یک معیار ابزارهای هک رشد را انتخاب نمی کنیم. این یعنی داستان موپینیون خیلی هیجان انگیزتر از این حرف هاست!

شما با موپینیون نه تنها می توانید انواع و اقسام فرم های نظرسنجی برای مشتریان طراحی کنید، بلکه حتی امکان همگام سازی نتایج نظرسنجی ها و داده های مختلف با هم برای تهیه یک گزارش بی عیب و نقص را هم دارید. اگر به این ویژگی ها اتصال همزمان چندین هکر رشد به پنل موپینیون را هم اضافه کنیم، آن وقت دیگر خدمات این ابزار رایگان ردخور نخواهد داشت. 

8.    کینگ سامو (King Sumo): ایجاد فهرست ایمیل با چاشنی هدیه های جذاب 

بهترین ابزارهای هک رشد

اگر شما به دنبال ایجاد یک فهرست ایمیل مشتریان هستید و در این میان اصلا حوصله معطلی بیش از اندازه را ندارید، به احتمال زیاد تعیین هدیه هایی برای عضویت کاربران در فهرست تان بهترین هک رشدی خواهد بود که در عمرتان دیده اید. اجازه دهید با هم روراست باشیم، آیا تا به حال مشتری ای را دیده اید که از هدیه های جذاب و ارزشمند بدش بیاید؟

مطلب مرتبط: چگونه کسب و کار کوچک مان را توسعه دهیم؟

خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند همینکه یک هدیه درست و حسابی برای کمپین شان انتخاب کنند دیگر همه کاربران ایمیل های شان را دو دستی تقدیم آنها خواهند کرد. راستش را بخواهید این طرز فکر بیشتر شبیه فیلمنامه انیمیشن های علمی- تخیلی است تا واقعیت! 

شما برای اینکه بتوانید نظر مشتریان را به هدیه تان جلب کنید و ایمیل را به فهرست رویایی تان اضافه نمایید، باید خیلی بیشتر از یک هدیه کلیشه ای را در نظر داشته باشید. کینگ سامو همان ابزاری  است که در این میان به شما برای طراحی باکس های زیبا و حیرت انگیز ثبت نام در فهرست ایمیل و قرعه کشی برندتان کمک می کند. اگر شما هم بارها و بارها باکس های ثبت نام جذابی را دیده اید که هیچ کس نمی تواند دست رد به آنها بزند، الان وقتش است تا با ابزار اصلی طراحی چنین باکس هایی آشنا شده و خودتان هم وارد گود شوید. 

ابزار کینگ سامو بدون اینکه حتی یک دلار از شما هزینه ثبت نام بگیرید اجازه می دهد فقط با چند کلیک لینک ثبت نام کاربران در خبرنامه تان را بسازید و باکسی جذاب برای دعوت به شرکت در قرعه کشی هدیه های جذاب‎تان طراحی کنید. تنها کاری که در این بین باید انجام دهید، پر کردن کادرهای مختلف و در نهایت انتخاب قالب پیشفرض برای باکس تان است؛ به همین راحتی کار شما با ابزار کینگ سامو تمام می شود.

9.    کانوا (Canva): طراحی گرافیکی را تبدیل به سرگرمی کنید!

بهترین ابزارهای هک رشد

هر هکر رشدی خیلی خوب می داند که مشتریان با چشم های شان خرید می کنند. دقیقا به همین خاطر داشتن یک ابزار حرفه ای و کار راه انداز برای طراحی محتوای گرافیکی خیره کننده جای چون و چرا ندارد. اجازه دهید با هم روراست باشیم، آیا تا به حال برند بزرگی را دیده اید که محتوای بصری اش خیره کننده نباشد؟ اگر جواب تان به این سوال مثبت است، احتمالا یک برند ناشی و تازه کار را با نمونه هایی مثل نایک یا اپل اشتباه گرفته اید!

کانوا آخرین ابزاری است که ما در این مقاله برای شما آماده کرده ایم. احتمالا شما چند باری اسم این ابزار کاربردی را شنیده اید و شاید حتی گاهی از تصاویر استاک فراوانش استفاده هم کرده باشید. در این صورت آشنایی با ابزار طراحی و ویرایش محتوای گرافیکی آن مثل خبر رونمایی از جدیدترین بازی های کامپیوتری برای شما خوشحال کننده خواهد بود (امیدوارم میانه خوبی با بازی های کامپیوتری داشته باشید، وگرنه حسابی مثال بدی زده ایم).

 شما با استفاده از کانوا به طور کاملا رایگان می توانید عکس ها و محتوای گرافیکی تان را ویرایش کنید. اگر شما هم از آن دست هکرهای رشدی هستید که با مشاهده یک ابزار رایگان شروع به پیش داوری درباره اش می کنید، کانوا در یک چشم به هم زدن نظرتان را برای همیشه عوض می کند. بی شک امکاناتی نظیر افزودن انواع و اقسام فیلتر به تصاویر، بهینه سازی ترکیب نور و همینطور حفظ کیفیت نهایی تصاویر به هنگام ذخیره سازی ویژگی های یک ابزار آماتور نیست. اگر به اینها رابط کاربری ساده و جذاب کانوا را هم اضافه کنیم، با ابزاری رو به رو می شوید که حتی یک لحظه هم نمی توانید بی خیالش شوید؛ به همین سادگی!

اگر فکر کرده اید کانوا شما را با یک عالمه امکانات جورواجور تنها می گذارد، سخت دراشتباهید. هر جایی از کارتان که احساس کردید به بن بست خورده اید، کافی است از راهنمای کانوا استفاده کنید تا به ساده ترین شکل ممکن راه و چاه استفاده از این ابزار را یاد بگیرید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا سری به کانوا بزنید و ماجراجویی تان در طراحی و ویرایش محتوای گرافیکی را شروع کنید.

مطلب مرتبط: روش های استراتژیک توسعه کسب و کار

سخن پایانی

بهترین ابزارهای هک رشد

گشت و گذار ما در دنیای ابزارهای هک رشد دیگر به آخر راه رسیده است. الان شما نه تنها یک هکر رشد کاردرست هستید، بلکه ابزارهای حرفه ای هم کنار دست تان است تا حسابی در بازار خودی نشان دهید. من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم محتوای این مقاله کمکی هرچند اندک به شما برای یادگیری هرچه بهتر هک رشد کرده باشد. اگر سوال یا نظری درباره ابزارهای هک رشد دارید، ما همیشه از دریافت نظرتان خوشحال می شویم.

منابع: 

https://growwithward.com


https://www.optimonk.com


https://shanebarker.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Adq3beRM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه