به گزارش وال استریت ژورنال، گوگل معاون مدیر بخش مهندسی اندروید را در قسمت مهندسی سیستم عامل کروم هم منصوب کرده و از این به بعد، در هر دو حوزه به عملکرد تیم‌ها نظارت خواهد کرد. هیروشی لاکهایمر به‌صورت همزمان مسئولیت هر دو بخش را به عهده می‌گیرد و در عین حال، گزارش‌هایش را به ساندار پیچای، مدیر بخش اندروید و کروم ارسال می‌کند. گوگل از مدت‌ها پیش به این نکته اشاره کرده بود که اندروید و کروم در مسیر همگرا شدن قرار گرفته‌اند و این موضوع، رسما با خروج اندی رابین از بخش اندروید و انتصاب پیچای به‌عنوان مدیریت هر دو تیم آغاز شد.

این خبر نشان می‌دهد این دو پلتفرم در آینده به یکدیگر بسیار نزدیک خواهند شد. ژورنال می‌گوید لایکهایمر صرفا در مهندسی سیستم عامل کروم مشغول خواهد بود و نه مرورگر کروم، کروک کست یا حتی تیم کروم بوک. در کنفرانس Google I/O که اوایل امسال برگزار شد، گوگل از نحوه اجرا شدن اپلیکیشن‌های اندرویدی در سیستم عامل کروم خبر داد و ماه گذشته، نخستین اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه کروم قرار گرفت. با انتصاب لاکهایمر به‌عنوان مدیریت بخش مهندسی هر دو پلتفرم، به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک شاهد یکپارچگی هرچه بیشتر اندروید و مرورگر کروم خواهیم بود.