رئیس کل بیمه مرکزی گفت میزان پرداخت خسارت در بیمه های شخص ثالث نسبت به حق بیمه دریافتی به ۱۰۳درصد رسیده و بر این اساس صدور بیمه نامه های راننده محور در دستور کار است.
غلامرضا سلیمانی امیری روز یکشنبه در دومین روز سفر به استان زنجان در دیدار با استاندار و جمعی از مدیران مرتبط با حوزه بیمه این استان گفت: بررسی ها نشان میدهد عامل ۷۰ درصد تصادفات رانندگی، انسانی بوده و ۳۰ درصد مربوط به سایر مسائل مانند ناایمن بودن جاده ها است.
به گفته وی، بالا بودن سهم خطای انسانی در تصادفات جاده ای اهمیت فرهنگ سازی در این حوزه را نشان میدهد و از این رو راننده محور شدن بیمه نامهها از امسال اجرایی میشود.
رئیس کل بیمه مرکزی ضریب پرداخت خسارت در مجموع رشته های بیمه ای را در ایران ۸۹ درصد و در سایر کشورها ۶۰ درصد برآورد کرد و گفت: سود شرکت های بیمه ای در ایران خیلی زیاد نیست ولی در کشورهای پیشرفته، سود بیمه ها حتی بیشتر از بانک ها بوده و این بیمه ها هستند که اقدام به تاسیس بانک می کنند.
سلیمانی امیری ادامه داد: سطح و ضریب پوشش بیمه ای، نشان دهنده رشد و توسعه یافتگی جامعه، جذب سرمایه گذاری، آرامش و اطمینان برای خانواده ها و مسئولان جامعه بوده و ضریب پوشش بیمهای، ارتباط مستقیم با سطح توسعه یافتگی دارد. بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو، جزو رشته های مهم بیمه ای هستند اما رشته های دیگر از جمله بیمه زندگی و تکمیلی درمان نیز بسیار مهم هستند زیرا بیمه گرها در بیمه زندگی با حفظ کرامت انسانی، اندوخته کلانی در هنگام بازنشستگی که از محل سرمایه های خُرد شخص، پس انداز شده به وی پرداخت می کنند.
داتین فروش و صدور بیمه نامه شخص ثالث را الکترونیکی کرد
همزمان با شیوع کرونا و در راستای دیجیتالی شدن هرچه بیشتر خدمات صنعت بیمه، داتین با ارائه زیرساخت های استعلام و صدور آنلاین بیمه نامه شخص ثالث، امکان فروش الکترونیکی بیمه نامه را برای بیمه گزاران شرکت های طرف قرارداد خود از ابتدای سال 99 فراهم کرد.
فروش آنلاین بیمه نامه، گامی مهم در جهت حفظ سلامتی و صرفه جویی در وقت بیمه گزاران است. با این امکان جدید، بیمه گزاران شرکت های بیمه طرف قرارداد شرکت داتین می توانند بدون مراجعه حضوری، اطلاعات اولیه خود را در درگاه الکترونیکی شرکت ها به صورت آنلاین ثبت و بیمه نامه خود را دریافت کنند.
فروش آنلاین بیمه نامه مطالبه ای بود که بیمه مرکزی همزمان با شیوع بیماری کرونا و در راستای حرکت در بستر دیجیتال و تسهیل دسترسی بیمه گزاران از شرکت های بیمه مدنظر داشت. داتین به عنوان تامین کننده زیرساخت و نرم افزارهای صنعت بیمه که تاکنون راهکار بیمه گری خود را در شرکت های بیمه پاسارگاد، کوثر، حکمت صبا و باران پیاده سازی کرده، دیجیتالی شدن تمامی فرآیندهای صنعت بیمه و تغییر در سطح کیفی ارائه خدمات را در دستور کار قرار داده و در تلاش است نقش مهمی را در توسعه کسب و کار شرکت های بیمه و افزایش رضایت مندی بیمه گزاران ایفا کند.
در این راستا، داتین به زودی و در آینده نزدیک از پیاده سازی کامل دیگر فعالیت ها و اقدامات خود در حوزه الکترونیکی شدن خدمات خبر خواهد داد.