به‌دلیل عدم پرداخت مطالبات دامداران و عدم تمکین صنایع لبنی به نرخ جدید شیرخام، دامداران  جلسه اضطراری در محل کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران تشکیل دادند. به گزارش ایانا، جمعی از گاوداران مناطق مختلف کشور برای بیان مسائل و مشکلات خود در کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران گردهم آمدند.  در این نشست، رییس هیات‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه دامداران علاوه بر مشکلاتی که در مقطع فعلی برای نرخ فروش شیرخام دارند، گفت: در سال 91 و در دولت گذشته، شرکت پشتیبانی امور دام متعهد شد که در ازای تحویل شیرخام به نرخ مصوب وقت، علوفه را به نرخ مصوب در اختیار دامداران قرار دهد، اما این دین دامداران، هنوز به‌طور کامل به آنها پرداخت نشده است.احمد مقدسی با اشاره به اینکه در سال 92 نیز علوفه دامداران در فاصله زمانی تیرماه تا آبان‌ماه پرداخت نشده افزود: در دولت یازدهم مقرر شد که برای جبران زیان دامداران، دولت یارانه 190 تومانی را برای هر کیلو شیرخام پرداخت کند، اما تا به امروز تنها 60 تا 70 درصد مطالبات دامداران پرداخت شده است.  وی با گلایه از توزیع نامتعادل یارانه در استان‌های مختلف خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی از استان‌ها دامدارانی که اصلا تولید نداشته‌اند یارانه دریافت کرده‌اند؛ این در حالی است که در برخی مناطق کشور دامداران یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند.  رییس هیات‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران ادامه داد: از اوایل تیرماه سال جاری دولت یازدهم برای نخستین‌بار نرخ فروش شیر را به قیمت واقعی و براساس هزینه تمام‌شده اعلام کرد، اما صنایع لبنی از خرید شیر به نرخ یک‌هزار و 440 تومان سر باز می‌زنند.