پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
رييس ستاد درياچه اروميه:

امکان انتقال آب از خزر به اروميه صفر است

9 سال پیش ( 1393/10/13 )
 

عيسي کلانتري، رئيس ستاد احياي درياچه اروميه، درخصوص امضاي تفاهم‌نامه طرح مطالعاتي انتقال آب خزر به اروميه با يک موسسه تحقيقاتي نروژي به «فرصت‌امروز»، گفت: در مطالعات مقدماتي انجام شده توسط دانشگاه شريف، موضوع انتقال از درياي خزر به درياچه اروميه از نظر فني، مهندسي و زيست‌محيطي کاملا مردود اعلام شد اما اصرار بر ادامه مطالعه وجود داشت. ما آن را نپذيرفتيم و اين مطالعات ظاهرا در خارج از ستاد و توسط وزارت نيرو در حال انجام است.

وي ادامه داد: امکان‌پذيري طرح انتقال آب از درياي خزر به درياچه اروميه از نظر ما صفر است. اين موضوع به اتفاق آرا در ستاد درياچه اروميه توسط متخصصان کارگروه‌هاي زيست‌محيطي، هيدرولوژيکي و اقتصادي رد شده است. وزارت نيرو از ما خواست مطالعات ديگري در اين زمينه انجام دهيم اما ما نپذيرفتيم. آنها نيز جداگانه براي خودشان در اين زمينه مطالعاتي آغاز کرده‌اند که ستاد هيچ اعتقادي به اين طرح و مطالعات در اين زمينه ندارد.

کلانتري اظهار کرد: وقتي ستاد احياي درياچه اروميه اعتقادي به اين طرح‌ها ندارد حالا وزارت نيرو برود طرح‌هاي ديگري مانند انتقال از خزر به هند و پاکستان را هم مطالعه کند! اين موضوع هيچ ربطي به ما ندارد. ما اين طرح را يک بار مطالعه و بررسي کرديم و چون به تاييد نرسيده، کاري با آن نداريم. رييس ستاد احياي درياچه اروميه تصريح مي‌کند: احتمال اجرايي شدن طرح انتقال آب از درياي خزر به درياچه اروميه از ديد ما کمتر از يک در هزار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5nvEPsSr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه