یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

موفقیت تلاش زیاد و مداوم می خواهد، اما یك عامل دیگر هم در این میان وجود دارد كه اغلب نادیده گرفته می شود؛ قدرت روحى و احساسى. مثل بیشتر نشانه هاى مثبت این قدرت هم در بعضى ها راحت تر به وجود مى آید و در بعضى ها نه. اما با تمرین براى همه می تواند قابل دسترسى باشد.

براى به دست آوردن قدرت روحى، آدم باید این توانایى را در خودش ایجاد كند كه خیلى جدى و موشكافانه زندگى خودش را نگاه كند. بعد ببیند روى چه قسمت هایى باید كار كند و چه چیزهایى را باید در خود خط بزند.

یك سرى ویژگى ها هم وجود دارد كه در آدم ها مشترك است؛ عموما ویژگى هایى كه در مسیر زندگى تبدیل به موانعى می شوند در مقابل اهداف، آرزوها و خواسته ها و بهتر است كنار گذاشته شوند. نگاهى به این موانع می اندازیم.

حسادت

هنر شمردن غازهاى همسایه؛ حسادت موفقیت را نابود می كند. هر چه روى داشته های مان تمركز كنیم و نداشته های مان را فراموش، خوشحال تر و موفق تر می شویم. حسادت توهم است.

كمال گرایى

خودآزارى حاد؛ كمال گرا در طلب بهترین نیست، به بى رحم ترین صداى درونش گوش می كند، آن كه به ما می گوید تو خوب نیستى و هیچ وقت هم نمى شوى. كمال گرایى نه تنها ما را به تعالى نمى رساند كه عصبى، افسرده و خشمگین مان هم می كند و بهترین دستاوردهای مان را از بین می برد.  

مقایسه

آدم هاى موفق خود را با دیگران مقایسه نمى كنند. می دانند كه اتلاف وقت است و انرژى، چون احتمالا همه این را می دانیم كه هیچ كس شبیه هیچ كس نیست. هر كس فقط می تواند خودش را با جایى كه از آن آمده، قیاس كند.

سرزنش

زندگى ما، مرفقیت هاى ما، دستاوردهاى ما نتیجه آنچه است كه ما از خودمان می سازیم، بنابراین سرزنش دیگران زمانى كه اوضاع خوب پیش نمى رود، اشتباه است. بهتر است انرژى مان را صرف حل مشكل كنیم نه سرزنش كردن دیگران. این كار صرفا ساده ترین راه براى توجیه ناكامى ها و اشتباهات مان است.

ترس

اگر از شكست بترسیم هیچ كارى نمى كنیم. خطر وجود دارد همیشه و همه جا، اما ترس انتخاب است. اگر در مسیر زندگى ترس ما را از رسیدن به چیزهایى كه می خواهیم دور می كند، بهتر است بر آن غلبه كنیم و قدمى رو به جلو برداریم.

حواس پرت

حواس پرتى همیشه با ماست؛ در چند قدمى ما. سایه به سایه با ما راه می رود. اما موفقیت تمركز می خواهد. رسیدن به هدف تمركز می خواهد. به جاى وابستگى به لذات مادى، باید رضایت پرعمقى را كه با تمرین تمركز و اراده و به ثمر رساندن كارها به دست می آید، تجربه كرد. نباید اجازه بدهیم سروصداى دنیا ما را از شنیدن صداى موفقیت خودمان محروم كند.

شك به نفس

هر وقت به خودتان شك كردید و خودتان را زیر سوال بردید به مسیرى كه طى كرده اید، نگاهى بیندازید؛ هر آنچه دیده اید، همه چالش هایى كه با موفقیت پشت سر گذاشته اید، تمام ترس هایى كه بر آن غلبه كردید. اجازه ندهید تردید قدم هاى تان را سست كند.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SGdvzOVa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه