جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دیزل ژنراتور چیست؟

1 سال پیش ( 1401/8/7 )
 

آیا می دانید دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا انواع دیزل ژنراتور را می شناسید؟ آیا استفاده از دیزل ژنراتور با مزایایی همراه است؟ در چه فضاهایی از دیزل ژنراتور استفاده می شود؟ در مجموعه دیزل ژنراتور کاشانی قصد داریم که تمامی این مسائل را به همراه ویژگی های دیگر این ژنراتور تحت بررسی قرار دهیم.

قطعی برق به صورت ناگهانی در کشور ما هنوز به عنوان یک مساله جدی شناخته می شود و همچنان با قطعی برق در بسیاری از مواقع مواجه هستیم؛ با قطع شدن برق مصرفی در زندگی شهری امکان بروز مشکلاتی وجود دارد و بسیاری از کسب و کارها تحت تاثیر قرار می گیرند و مشکلات بسیار زیاد دیگری به وجود خواهد آمد؛ به عنوان مثالبا قطعی ناگهانی برق در یک بیمارستان خطرات بسیار زیادی بیماران را تهدید می کند زیرا تمامی دستگاه هایی که برای درمان بیماران استفاده می شوند و به صورت برقی کار می کنند، با قطع شدن برق غیر فعال می شوند و در چنین مواقعی بیمارستان ها باید به وسایل تولید برق همچون دیزل ژنراتور مجهز باشند تا در چنین مواقعی از بروز مشکل و خطر برای بیماران پیشگیری کنند.

به عبارت دیگر می توان گفت که وجود برق اضطراری در بسیاری از مراکز و سازمان های کشور یک وسیله ضروری است تا در صورت بروز قطعی برق از ایجاد مشکل جلوگیری شود و دیزل ژنراتور در این زمینه یک ابزار و وسیله بسیار مهم و کاربردی خواهد بود.

دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟

ژنراتور ها به صورت کلی به وسایلی گفته می شود که برای تولید نیروی برق و الکتریسته مورد استفاده قرار می گیرد و این دستگاه قادر است تا نیروی مکانیکی را به نیروی برق و الکتریسته تبدیل کند؛ با این وجود باید گفت که دیزل ژنراتور یک وسیله برای تولید نیروی برق است که با استفاده از آن می توان برق اضطراری را تولید کرددیزل ژنراتورها متشکل از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور هستند که با استفاده از سوخت دیزلی یعنی گازوئیل می تواند برق را تولید کند؛ لازم به ذکر است که این دستگاه قادر است تا برق را با مقیاس های متفاوتی تولید کند و در اختیار مردم قرار دهد.

دیزل ژنراتور در واقع برای تولید برق اضطراری در شرایط مورد نیاز استفاده می شود و تمامی سازمان هایی که با قطعی برق دچار مشکل می شوند باید حتما از این دستگاه استفاده کنند تا از بروز مشکل جلوگیری شود؛ نه تنها سازمان ها بلکه حتی ساختمان ها و اپارتمان های مسکونی نیز ممکن است به دیزل ژنراتور مجهز باشندبا این وجود چنانچه برق سراسری کشور و شهر با اختلال مواجه شود و قطع گردد، دیزل ژنراتور ها نیروی برق مورد نیاز را تامین می کنند.

دیزل ژنراتور چیست؟

انواع دیزل ژنراتور چیست؟

ژنراتور های دیزلی به صورت کلی دارای انواع گوناگونی هستند که توسط شرکت های مختلفی در جهان تولید می شوند و هر یک از انها ویژگی های مختص به خود را خواهند داشتبرخی از انواع دیزل ژنراتور در سراسر جهان را می توان از قبیل زیر نام برد:

  • دوئیتز DUITZ

  • ولوو VOLVO

  • پرکینس PERKINS

  • کومینس CUMMINS

  • لوول LOVOL

  • موتورسازان

  • استامفورد STAMFORD

  • مکالته MECCALTE

  • و...



بهترین نوع دیزل ژنراتور

در میان انواع مختلف دیزل ژنراتور که توسط شرکت های گوناگونی در جهان تولید می شوند، برخی از انها شرایط بهتری دارند و از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

در میان انواع دیزل ژنراتور ذکر شده در فوق، یکی از بهترین آنها را می توان دیزل ژنراتورهای ولوو در نظر گرفت که توسط دیزل ژنراتور کاشانی در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است و به واسطه این شرکت می توانید انواع دیزل ژنراتور با برند ولوو را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

این دستگاه توسط کمپانی ولوو تولید می شود که سالیان بسیار زیادی است به عرصه تولید در آمده استشرکت ولوو در زمینه تولید خودروهای سبک و یا سنگین فعالیت دارد و همه ما با نام این شرکت و محصولات آن آشنا هستیم؛ تولیدات مربوط به دیزل ژنراتور در شرکت ولوو از سال 1907 میلادی اغاز شده است و توجه جهانیان را به سوی خود جلب کرده است؛ لازم به ذکر است که شرکت ولوو علاوه بر اینکه در زمینه تولید دستگاه برق اضطراری فعالیت دارد، دستگاه های دیگری همچون موتور دیزلی، شناور دریایی و ... را نیز تولید می کند.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتورها باعث می شوند که در صورت بروز مشکل در برق سازمان ها و ادارات و فضاهای مختلف دیگر با بی برقی مواجه نشوند و نیروی برق مورد نیاز را در اختیار داشته باشند اما استفاده از ژنراتور در انواع دیزلی مسلما با مزیت های دیگری نیز همراه است که از جمله مهم ترین مزایای آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

با توجه به اینکه ژنراتورهای دیزلی با استفاده از گازوئیل کار می کنند و برای تامین برق به گازوئیل نیاز دارند، باید گفت که تهیه این نوع سوخت در ایران بسیار راحت است زیرا ایران از جمله کشورهای نفتی جهان است که ذخایر نفتی بسیار زیادی دارد و به راحتی امکان تهیه سوخت این ژنراتور ها در ایران وجود خواهد داشتعلاوه بر آن باید اشاره کنیم که قیمت و هزینه مورد نیاز برای تهیه سوخت دیزل ژنراتور بسیار مناسب است و هزینه زیادی را متحمل شما نخواهد کردمیزان گازوئیل مورد نیاز در این نوع ژنراتور ها برای تولید هر کیلو وات برق مصرفی در حدود 190 تا 220 گرم است و بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه میزان مصرف سوخت در این نوع ژنراتور ها در مقایسه با انواع دیگر ژنراتورها کمتر است.

دیزل ژنراتور استهلاک بسیار کمی دارد و برای مدت زمان بسیار طولانی می توان از آن بدون بروز مشکل استفاده کرد؛ چنانچه با گذشت زمان طولانی هر یک از قطعات و یا اجزای تشکیل دهنده این ژنراتورها دچار مشکل شوند هم می توان برای تعمیر انها اقدام کرد.

از طرف دیگر باید اشاره کنیم که یکی از مهم ترین مزایای دیزل ژنراتور برخوردار بودن از طول عمر و دوام و ماندگاری بیشتر در مقایسه با سایر ژنراتورهایی است که به عنوان برق اضطراری استفاده می شوند.

دیزل ژنراتور در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

ژنراتورهای دیزلی را میتوان برای تولید برق مورد نیاز در فضاهای مختلفی از قبیل زیر استفاده کرد:

  • بیمارستان

  • کلینیک

  • درمانگاه

  • آتش نشانی

  • اداره پلیس

  • ادارات و سازمان های گوناگون

  • بانک ها

  • آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی

  • و...

در واقع استفاده از این نوع ژنراتور هیچ محدودیتی را به همراه ندارد و امکان استفاده از آن برای هر فضا و محیطی وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sVhfnE2k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه