جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با بوستر پمپ

1 سال پیش ( 1401/8/7 )
 

بوستر پمپ ها در زندگی امروز ضروری هستند. با گسترش زیرساخت های آب شهرهای مختلف، نیاز به بوستر پمپ های تقویت کننده بیش از پیش ضروری شده است. انتقال آب از فاضلاب به تصفیه خانه ها، یا از کارخانه های جمع آوری به منازل، نیاز به فشار کافی برای فشار دادن آب در مسافت های طولانی دارد تا در نهایت به مقصد برسد. اگر سیستم توزیع دارای جریان کم باشد، آب به نقطه نهایی یا مصرف کننده نهایی خود نمی رسد. به همین دلیل است که بوستر پمپ ها یک قطعه حیاتی برای سیستم توزیع آب هر شهرداری هستند.

جریان کم در سیستم های توزیع

·         گرانش

یکی از عوامل اصلی فشار جریان پایین در یک سیستم توزیع، گرانش است. گرانش زمانی که در سراشیبی جریان دارد به خوبی کار می کند، اما زمانی که آب باید در سربالایی جریان داشته باشد، یک بازدارنده است که نیاز به بوستر پمپ را ضروری می کند.

·         مسافت

علاوه بر این، یک شهر بزرگ احتمالاً جریان قوی تری به مرکز توزیع خواهد داشت، اما ساختمان های دورتر احتمالاً به دلیل مسافت طی شده، جریان کمتری را تجربه خواهند کرد. به همین دلایل است که بوستر پمپ ها برای اطمینان از دسترسی همه به آب بسیار حیاتی هستند.

بوستر پمپ چگونه کار می کند؟

هدف نهایی بوستر پمپ ایجاد فشار کافی در لوله به منظور عبور آب از طریق آن است. با اعمال فشار کافی به لوله، آب می تواند بر فشار رو به پایین گرانش غلبه کند تا شیب ها و موانع دیگر را جبران کند. مقدار فشار لازم برای پمپاژ آب را می توان از طریق چند معادله ریاضی ساده بدست آورد.

سپس این فرمول را می توان از طریق کنترل کننده ای که به خود پمپ متصل است یا در یک سایت نظارت از راه دور قرار دارد، به یک بوستر پمپ برنامه ریزی کرد. فرمول مقدار بهینه فشار با در نظر گرفتن ابعاد لوله ها، قطعات اتصال و هرگونه انحنای در لوله ها به دست می آید. همه این عوامل در تصمیم گیری برای اعمال فشار و بوستر پمپ از طریق سیستم تفاوت ایجاد می کنند. فشار بیش از حد و لوله ممکن است ترکیده شود، بسیار کم است و آب رانده نمی شود. این محصول یکی از پرکاربردترین محصولات صنعتی است.

آشنایی با بوستر پمپ

مصارف دیگر بوستر پمپ

بوستر پمپ ها تنها برای آب استفاده نمی شوند، بلکه برای فاضلاب، فاضلاب و نفت نیز استفاده می شوند.

1.     بوستر پمپ فاضلاب

برای فاضلاب و فاضلاب شهری، نقش بوستر پمپ فشار دادن فاضلاب از طریق سیستم فاضلاب و به سمت تصفیه خانه است. اگر بوستر پمپی وجود نداشت که فاضلاب را به سمت تصفیه خانه هدایت کند، تجمع فاضلاب راکد می تواند منجر به خطرات بالقوه سلامتی شود.

1.     بوستر پمپ نفت

در بخش نفت، بوستر پمپ در فرآیندهای جمع آوری، پالایش و حمل و نقل استفاده می شود. بوستر پمپ ها کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که محصول به طور ایمن و کارآمد از طریق کانال توزیع به منبع نهایی آن منتقل می شود. بدون استفاده از بوستر پمپ ها در بخش نفت، ویسکوزیته روغن احتمالاً مانع از رسیدن آن به نرخ جریان بهینه می شود و وسیله حمل و نقل ناکارآمدی را ایجاد می کند.

بوستر پمپ چاه آب

آب زیرزمینی در سراسر کشور با استفاده از چاه ها به سطح زمین آورده می شود. گاهی اوقات، پمپ چاه برای انجام کار به تنهایی کافی نیست. هنگامی که این اتفاق می افتد، بوستر پمپ آب را می توان نصب کرد تا همه چیز در جهت صحیح حرکت کند. بوستر پمپ ها می توانند تفاوت بسیاری را ایجاد کنند و کارهای روزانه شما را بسیار قابل کنترل تر کنند. گاهی اوقات ایجاد هر گونه تغییر در سیستم های موجود شما ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما ما چهار مزیت اضافه کردن بوستر پمپ آب به ملک شما را برای تصمیم گیری آسان تر بیان کرده ایم.

بوستر پمپ فشار آب را تقویت می کند

بوستر پمپ ها اغلب برای تقویت فشار آب در سراسر سیستم استفاده می شوند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا فشار آب پایین ممکن است رخ دهد، اما اغلب به دلیل نداشتن قدرت کافی برای عبور سریع آب از طریق آب است. افزودن نیروی اضافی با بوستر پمپ به سیستم این توانایی را می دهد که آب را سریعتر جابجا کند و فشار کلی را افزایش دهد.

بوستر پمپ طول عمر چاه را افزایش می دهد

وقتی با آب چاه زندگی می کنید، سخت است که بخواهید بدون آن زندگی کنید. استفاده از این نوع منبع آب مزایای بسیار زیادی دارد، به احتمال زیاد شما می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا پمپ خود تا زمانی که ممکن است کار کند. یک بوستر پمپ آب فشار کلی اضافه شده به سیستم چاه و پمپ شما را کاهش می دهد. بوستر پمپ تقویت کننده قدرت می افزاید و از فرسودگی سریع سیستم اصلی جلوگیری می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xuWqxbiy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه