سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب و کارها در زمینه فعالیت در بازار به طور مداوم با مشکلاتی مواجه هستند. این امر ماهیت پرفراز و نشیب دنیای کسب و کار را نشان می دهد. وقتی یک مسئله به طور دقیق مشخص شود، تیم های کاری شانس بسیار بیشتری برای حل و فصلش خواهند داشت. درست به همین خاطر طراحی پیشنهادهای کاری یا پروپوزال دارای اهمیت بالایی است. هر پروپوزالی با اشاره به یک مشکل در حوزه کسب و کار و ارائه راهکارهای مطمئن امکان حل و فصل چالش موردنظر را فراهم خواهد کرد. 

پیشنهادهای کاری فقط در مورد رفع مشکلات یک کسب و کار کارایی ندارد. گاهی اوقات برندها برای ارائه خدمات به مشتریان شان نیز چنین پیشنهادهایی تنظیم می کنند. وقتی مشتریان نسبت به برنامه یک برند برای کمک به خودشان آگاهی داشته باشند، شانس بسیار بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. امروزه بسیاری از برندها در حوزه B2B از ایده های تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از پیشنهادهای حرفه ای استفاده می کنند. 

چگونه پیشنهاد کاری حرفه ای طراحی کنیم

بدون تردید طراحی یک پیشنهاد حرفه ای در حوزه کسب و کار نیازمند تجربه قابل ملاحظه ای است. بسیاری از برندها این تجربه را ندارند بنابراین در صورت طراحی پیشنهاد یا پروپوزال با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. برخی از کارآفرینان طراحی پروپوزال را بسیار سخت ارزیابی می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارها قرار می دهد. ساده ترین چالش در این میان عدم اعتماد مشتریان به برندها به ویژه در حوزه کسب و کارهای B2B است. هدف اصلی در این مقاله بررسی شیوه های تاثیرگذاری بر روی مشتریان و حل مشکلات کسب و کارها با استفاده از طراحی پیشنهاد حرفه ای است. در ادامه برخی از نکات مهم در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: 3 اقدامی که در هنگام دریافت پیشنهاد کاری باید انجام دهید

انتخاب تیتر مناسب

هر پیشنهاد کاری باید دارای یک تیتر مناسب باشد. ایراد اصلی بسیاری از کارآفرینان در زمینه نگارش پیشنهادشان عدم رعایت این نکته است. وقتی مخاطب هدف با تیتر مشخصی رو به رو نباشد، انگیزه بسیار اندکی برای مطالعه محتوای موردنظر خواهد داشت. 

انتخاب تیتر باید ساده و روشن باشد. اغلب کارآفرینان حرفه ای در تیتر اصلی به مشکل اصلی برند یا مشتریان اشاره می کنند. همچنین درج تاریخ دقیق ارائه پیشنهاد در گوشه برگه ضروری خواهد بود. پس از انتخاب یک تیتر مناسب باید آن را با برخی از همکاران به اشتراک گذاشت. این امر موجب آگاهی از نقاط ضعف‎ احتمالی تیتر موردنظر می شود. 

بیان فهرست محتوای پیشنهاد

هر پیشنهاد براساس ماهیت مشکل موردنظر دارای حجم متفاوتی است. نکته مهم در این میان بیان فهرست محتوای مندرج در پیشنهاد برند پس از صفحه نخست است. این امر موجب یافتن محتوای مورد انتظار از سوی مخاطب هدف به ساده ترین شکل موردنظر می رسد. بسیاری از پیشنهادهای کاری دارای چنین نظمی نیستند بنابراین عدم دقت در مطالعه آنها امری طبیعی از سوی مخاطب هدف خواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها برای طراحی پیشنهادشان از نمونه های حرفه ای الگوبرداری می کنند. این امر میزان دقت در طراحی پیشنهادها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد بنابراین تنها کاری که باید کرد، تهیه یک نمونه کامل از سوی دیگر برندهاست. هرچه اعتبار برند موردنظرمان در این میان بیشتر باشد، کیفیت پیشنهاد اولیه و در نتیجه الگوبرداری مان از آن بالاتر خواهد بود. 

اشاره به مشکلات موردنظر 

گاهی اوقات پیشنهادهای کاری فقط یک مشکل را شامل می شود. گاهی هم چندین مشکل به هم مرتبط در قالب پیشنهاد مدنظر قرار می گیرد. مهمترین مسئله در این میان اشاره به مشکل کسب و کار یا مشتریان به صریح ترین شکل ممکن است. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. بسیاری از کارآفرینان در زمینه اشاره به مشکل اصلی به طور مداوم حاشیه می روند. این امر هیچ کمکی به برندها نخواهد کرد بنابراین مشکلات باید به طور دقیق مورد بحث قرار گیرد. 

اگر کارآفرینان در پیشنهادشان برای برند یا مشتریان امکان اشاره به بخشی از ریشه مشکلات یا سابقه شان را داشته باشند، توجه مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای جلب خواهد شد. بدون تردید این امر نیازمند مطالعه ای دقیق درباره مشکل کسب و کار است. در غیر این صورت امکان اشاره به مشکل موردنظر و سابقه اش وجود نخواهد داشت. 

ارائه یک راهکار

پیشنهاد به برندها یا مشتریان بدون توجه به راهکارها بی فایده خواهد بود. بدون تردید تمام برندها نسبت به وجود مشکلاتی در کارشان آگاهی دارند. با این حال یافتن راهکار برای آنها بسیار دشوار است بنابراین با یافتن راهکارهای جذاب شانس برندمان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. 

پیشنهادهای ما باید کاربردی باشد. توجه به بودجه در دسترس برندها و مشتریان اهمیت ویژه ای دارد. اگر پیشنهاد ما هماهنگ با بودجه در دسترس برندها نباشد، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهیم داشت بنابراین پیش از ارائه نسخه نهایی پیشنهاد باید نسبت به این نکته توجه لازم را نشان دهیم. 

تایید پیشنهاد با نکات دقیق

وقتی یک پیشنهاد برای رفع مشکل برندها ارائه شد، باید با استفاده از نکات دقیق نسبت به تاییدش اقدام نماییم. بدون تردید برای رفع مشکل کسب و کارها امکان استفاده از ایده ها و راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد بنابراین برندها باید نسبت به بیان نکاتی دقیق برای نمایش برتری پیشنهادشان نسبت به نمونه های دیگر اقدام نمایند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی برندها و مشتریان باقی نخواهد ماند. 

تلاش برای بیان دلیل اهمیت پیشنهاد برند نکته مهمی است. اگر در این میان از نظرات برخی از کارشناس های حرفه ای کسب و کار نیز استفاده نمایید، تاثیرگذاری پیشنهادتان بیش از هر زمان دیگری افزایش خواهد یافت. 

نگارش متن توافقنامه

پس از بیان راهکار مدنظر برند و تاییدش باید به دنبال افزودن به توافقنامه کامل به متن نیز باشیم. این امر فرآیند همکاری میان ما و طرف مقابل را رسمی خواهد کرد. اغلب اوقات جزییات در قراردادها اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین نباید در طراحی متن توافقنامه در پیشنهاد اصلی مان عجله کنیم. این امر باید با دقت نظر بسیار زیادی ساماندهی شود. در غیر این صورت تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. 

بیان پیش نیازهای اجرای پیشنهاد

هر پیشنهاد کاری همراه با برخی از پیش نیازها خواهد بود. اگر کسب و کارها نسبت به فراهم سازی پیش نیازهای موردنظر اقدام نکنند، استفاده از پیشنهاد موردنظر بسیار دشوار خواهد شد بنابراین هر کارآفرینی در زمینه ارائه پیشنهادش باید به درج پیش نیازها نیز توجه نماید. 

مطلب مرتبط: 7 ملاک برای رد کردن یک پیشنهاد شغلی

نکته مهم درخصوص بحث پیش نیازهای هر پیشنهاد در حوزه کسب و کار مربوط به ارزیابی مشتریان از وضعیت آن است. اگر پیش نیازهای موردنظر بیش از اندازه زیاد و پرهزینه باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از آنها از بین می رود. 

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o5yMlFBk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه