برای یک مدیر موفق ویژگیهای گوناگونی شناخته شده است و هریک از صاحبنظران رشتههای مدیریت و علوم رفتاری نیز نسبت به دسته خاصی از این ویژگیها توجه بیشتری نشان دادهاند. در علوم مدیریت نسبت به سبکهای خاص مدیریتی در زمینه برنامهریزی شخصی و سازمانی تاکید فراوانی میشود و در زمینه روانشناسی مدیریت ابعاد فیمابین انسانها مورد توجه قرار میگیرد. مدیری را در نظر بگیرید که از لحاظ رعایت ویژگیهای رفتاری و ظاهری به همه وظایف خود عمل کرده، به حتم کارکنان سازمان و شرکای طرف قراردادش از همکاری با او بسیار راضی و خشنود خواهند بود.در این قسمت به بیان آداب متعارف در سبک رفتار و ظاهر یک مدیر موفق خواهیم پرداخت. در بخشهایی نیز چگونگی کنترل کیفیت در رفتارهای سازمانی را بررسی میکنیم.

اینکه شما هنگام ملاقات با مدیرعامل یک شرکت بزرگ اروپایی، چه نوع لباسی بپوشید یا کدامیک از دکمههای کتتان را ببندید یا کارت ویزیتتان را چگونه به او بدهید و کارت ویزیت او را چگونه بگیرید و چه رفتاری با کارت او داشته باشید، در اصل و ذات خودشان امور مهمی نیستند و به هیچ کجای کائنات برنمیخورد که شما چه ظواهری را رعایت کردهاید یا نکردهاید، اما مسئله اینجاست که شما بهعنوان یک مدیر و تاجری که در سطح بینالمللی کار میکند، «تحتنظر» طرفهای مقابل هستید و از سوی آنها «قضاوت» میشوید و این قضاوت، مبنای «تعاملات کاری»تان است.
بنابراین، اگر میخواهید مدیر موفقی باشید، حتی اگر کارتان در داخل کشور است، به آداب و تشریفات ملاقاتهای کاری مسلط شوید و مثلا بدانید که اگر در یک سالن هستید که جمعی از مدیران بهصورت ایستاده در حال گپ و گفت با همدیگر هستند و همان زمان نیز با نوشیدنی پذیرایی میشوید، حتما باید لیوان را با دست چپ بگیرید. علتش نیز این است که اگر در همان حال کسی به سمت شما آمد و خواست با شما دست دهد، نیاز به جابهجایی لیوان برای آزاد شدن دست راستتان نداشته باشید.
وانگهی، در بسیاری از مواقع، اگر لیوان محتوی نوشیدنی سرد باشد، بدنه بیرونی آن، عرق میکند و دستتان خیس میشود، بدیهی است که مصافحه با دست خیس، تصویر چندان مناسبی از شما نمیسازد.شما هم دوست ندارید طرف مقابل بعد از دست دادن با شما، دستمالی درآورد و دستش را خشک کند.
https://alcaldiasancristobal.gob.ve/
https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/
https://collegiogeometri.mb.it/