به گزارش رویترز، ایران از اعضای اوپک خواست تلاش مشترکی برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت‌های نفت انجام دهند. این امر نشان‌دهنده اختلاف ایران با دیگر اعضای اوپک نظیر عربستان است که باوجود حرکت قیمت به سمت 95 دلار در هر بشکه، برابر فشار کاهش بودجه خود مقاومت می‌کند.

 

بهای نفت در هفته‌های اخیر از 115 دلار در ماه ژوئن به دلیل نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای جهانی نفت و افزایش عرضه امریکا به زیر 100 دلار سقوط کرده است. بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، گفت: با توجه به روند نزولی قیمت‌ها اعضای اوپک باید تولید خود را کاهش دهند تا از بی‌ثباتی بیشتر در قیمت‌ها جلوگیری کنند.