با توجه به بررسیهای اخیر، دوسوم مدیران شرکتها فکر میکنند جوانان از آنها تصویر بدی در ذهن دارند؛ اما با این حال آنها برخی توانمندیهای مدیران را تشخیص میدهند. بنابر نظرسنجی صورت گرفته، از هر سه کارفرما، دو نفر گمان میکنند که جوانان تصور بدی از آنها دارند، باوجود این واقعیت که، به باور آنها، شرکتشان به جوانان موقعیت امتحان شانسشان را میدهد.

آیا جوانان تصویر مثبتی از کارفرمایان شرکتها در فرانسه دارند؟ «خیر»، پاسخی بود که 62 درصد از مدیران اظهار داشتند. به گفته 53 درصد از آنها، جوانان حتی تصویر کلی بدی نیز از خود شرکت دارند.ادعایی که توسط ذینفعان اصلی در نظرسنجی بعدی مطرح شد، نشان داد حدود 81 درصد از جوانان زیر 30 سال تصویر خوبی از شرکت داشتند اما این درصد برای داشتن تصویر ذهنی منفی از کارفرمایان حدود 53 درصد بود.
کلیشه «رئیسی که از کارمندان خود سوءاستفاده میکند»
مدیران شرکتها دلایل متعددی برای تشریح فقدان علاقهای که از آن رنج میبرند ارائه کردهاند: «کلیشه رئیسی که از کارمندانش سوءاستفاده میکند (26 درصد)، «این حقیقت که بهعنوان افرادی دیده میشوند که در شرکت بیشتر از همه پول در میآورند» (16 درصد) و «تصویر منفی آنها در رسانهها و در شرکت» (14 درصد). و با توجه به نظراتشان، آنها سزاوار این تصویر بد نیستند چراکه شرکتها، طبق تأیید 66 درصد از کارفرمایان، «اجازه میدهند جوانان شانس خود را امتحان کنند» و « امور را به نسل جدید واگذار میکنند.»
این نظرسنجی همچنین مدیران شرکتها را راجع به تصویرشان بر ذهن جوانان مورد سوال قرار میدهد.آنها نکات اصلی را تشخیص دادند: « تسلط بر ابزار دیجیتالی» (61 درصد)، توبیخ کارمندان « رفتاری تا حدودی سرکش» (58 درصد)، «حس وظایف کمتر داشتن و تمایل کمتری برای وقف کردن خود در کار» (52 درصد). با این حال کارفرمایان دریافتهاند که جوانان میتوانند «الهامبخش ایدههای جدید» باشند (70 درصد) و اینکه آنها « بهراحتی میتوانند با گروه یکپارچه شوند» (86 درصد).این تحقیق تلفنی از 402 مدیر شرکت، برای ترویج آموزشهای حرفهای انجام شده است.