به گزارش وال‌استریت ژورنال، با وجود کاهش روزافزون تولید ناخالص داخلی در امریکا این کشور تصمیم گرفت تا با رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری شرکت‌های برتر خود، از مشکلات اقتصادی بکاهد.

در نخستین اقدام امریکا تصمیم گرفت رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری را از آن شرکت خودروسازی جنرال موتورز کند. این اقدام که در 9 سال گذشته در امریکا بی‌سابقه بوده نشان‌دهنده نیاز امریکا به جلب توجه سرمایه‌گذاران خارجی است. جالب اینجاست که موسسه استاندارد ‌اند پورز در امریکا در مه سال 2005 رتبه اعتباری جنرال موتورز و فورد موتور را به رتبه غیرسرمایه‌گذاری کاهش داده بود.