جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تعارض، یک واقعیت سازمانی است. یکی از دلایل اجتناب‌ناپذیری تعارض این است که مدیران و سایر کارکنان سازمان همیشه بر سر منابع کمیاب رقابت می‌کنند. در نتیجه یکی از وظایف مهم مدیریت، حفظ سطح بهینه‌ای از تعارض است که به سازمان و اعضای آن، ویژگی منحصر به فردی بدهد.
کارشناسان بر این باورند که هیچ راه‌حل نهایی برای تضاد و تعارض سازمانی وجود ندارد. تعارض، خصلت پایدار و ثابت تمام سیستم‌های سازمانی است که به دست انسان ساخته شده‌اند. کتاب «تعارض سازمانی؛ مفاهیم، الگوها، ابزارها» تالیف دکتر امید مهدیه با اشاره به همین موضوع، به بررسی و تعریف رشته‌های تعارض در سازمان‌ها می‌پردازد.
این کتاب در 12 فصل تدوین شده است. در قسمت‌هایی از کتاب با تاکید بر ضرورت توجه به تعارض آمده است: شواهد و مدارک بسیاری نشان می‌دهد که غالبا در مدیریت و کنترل تعارضات و همچنین ابراز واکنش مناسب و موثر نسبت به پدیده تغییر، با شکست مواجه می‌شویم و توانایی‌های لازم را جهت سازگاری و مطابقت با تعارضات پیچیده میان‌فردی، سازمانی و جهانی نداریم. همچنین مولف در فصول مختلف دیگر درباره سیر تکامل دیدگاه‌های تعارض، انواع تعارض (تعارض احساسی، تعارض کاری، تعارض در منافع، تعارض در ارزش‌ها، تعارض در هدف، تعارض واقعی و غیر‌واقعی، تعارض تلافی‌جویانه و...)، سطوح تعارض، تعارض سازنده، علل بروز تعارض، فرآیند تعارض، گونه‌های مدیریت تعارض، رابطه تعارض و ارتباطات، رابطه تعارض و عملکرد و... می‌پردازد.
این کتاب به انضمام چندین پرسشنامه درباره مدیریت تعارض در 79 صفحه به همت انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر منتشر شده است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4y8IUbsV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه