تعارض در محیط کار - فرصت امروز

شنبه, 29 شهریور 1393 - 10:17

تعارض در محیط کار

پرسش: کسب‌و‌کار کوچکی دارم که چند وقتی است دچار مشکل تعارض شده و از اختلافات میان کارمندان رنج می‌برد. چطور می‌توانم این دوره را پشت‌سر بگذارم و ارتباط کارمندان را بهبود بخشم؟

 

پاسخ کارشناس: شما به‌عنوان یک مدیر نقش مهمی در برخورد با تعارض دارید. در مرحله اول باید بتوانید عوامل بالقوه تعارض را تشخیص دهید. در این شرایط باید با خونسردی با مسائل روبه‌رو شوید و کاری کنید تا کارمندان با شما احساس صمیمیت کنند و مسائل و دیدگاه‌های خود را به‌راحتی با شما در میان بگذارند.
مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تعارض یک نیروی دائمی است که باید برخورد سازنده‌ای با آن داشته باشید. سیستم‌های موفق مدیریتی تعارض را از بین نمی‌برند، بلکه آن را به سطح قابل قبولی می‌رسانند که اهداف سازمان را تامین کند، زیرا اگر در سازمان تعارض وجود نداشته باشد، بی‌علاقگی و رکود در محیط کار گسترش پیدا می‌کند و انگیزه کارمندان کم می‌شود در نتیجه تعارض می‌تواند به بروز خلاقیت و رقابت سالم منجر شود و باید آن را مورد تشویق قرار داد، اما به آن دامن نزد تا شکل مخربی به خود نگیرد.

اگر احساس می‌کنید که تعارضات در شرکت شما از حالت عادی خارج شده و کسب‌و‌کار شما را دچار مشکل کرده است، باید تلاش کنید تا قبل از گسترش بیشتر آن را حل کنید. برای حل آن باید دلایل بروز تعارض را به‌طور دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و آن را به سمتی که برای سازمان مفید باشد، هدایت کنید. اما به هیچ عنوان نباید مسئله را نادیده بگیرید. در این شرایط مشاوره شخص ثالث و در صورت لزوم، جابه‌جایی طرفین تعارض در محیط کار می‌تواند راهگشا باشد. در صورت امکان شرایطی را ایجاد کنید تا طرفین درگیر در محیط‌های جدا به فعالیت بپردازند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی