یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پردرآمدترین بازیکنان جهان در سال 2023

5 ماه پیش ( 1402/9/4 )
نویسنده : راهیت سراکر   مترجم : امیر آل علی  

بدون تردید فوتبال پرمخاطب ترین ورزش جهان حسوب می‏ شود و بالاترین حجم درآمد اقتصادی را نیز به همراه دارد. به همین خاطر آمارهای این ورزش که یک صنعت پولساز نیز محسوب می‏ شود، همواره مورد توجه جدی است. در این رابطه بیشترین آمارها نسبت به این موضوع است که بالاترین درآمد به کدام بازیکن اختصاص دارد. درواقع هر ساله 10 نفر برتر معرفی می‏ شود که در ادامه آنها را برای سال 2023، بررسی خواهیم کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حقوق بازیکنان در ابتدای فصل مشخص می‏ شود و حتی اکنون که چند ماه به پایان سال مانده است، می توان در این زمینه به صورت کامل صحبت کرد. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که فهرست امسال، با بالاترین میزان تغییر در طول تاریخ همراه بوده و در این رابطه تنها کافی است که به فهرست سال گذشته، نگاهی بیندازید. فهرست پردرآمدترین بازیکنان جهان در سال 2023 به شرح زیر است: 

پردرآمدترین بازیکنان جهان در سال 2023

1-کریستیانو رونالدو

سن: 38 سال

تیم: النصر

درآمد: 200 میلیون دلار

اگرچه در سال گذشته اسطوره پرتغالی در فهرست سوم پردرآمدترین ها قرار داشت با این حال پس از پیوستن به تیم النصر، به یک باره همه چیز تغییر کرد و این بازیکن بالاترین درآمد یک بازیکن در تاریخ را در اختیار دارد. درواقع عربستان امسال هزینه زیادی برای رشد تیم های خود انجام داده و در این رابطه بسیاری از ستارگان را از تیم های درجه یک اروپایی، به خدمت گرفته است. اگرچه دو فصل حضور وی در تیم منچستر یونایتد با ناکامی همراه بود. با این حال در تیم النصر، رونالدو بار دیگر به سطح مورد انتظار رسیده و بازی های درخشانی را انجام می دهد. در این زمینه این تیم شانس اول قهرمانی در لیگ عربستان و جام باشگاه های آسیا را نیز در اختیار دارد و به نظر می رسد که تا پایان فصل، حداقل دو جام به کارنامه پربار کریستیانو رونالدو، اضافه گردد. با توجه به مصاحبه های این ستاره به نظر می رسد که وی تا دو سال دیگر در همین تیم فوتبال خود را ادامه دهد و حتی ممکن است پس از پایان دوران بازیکنی، عنوان مدیریتی را در این تیم به دست آورد. 

کریستیانو رونالدو

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2023

2-کریم بنزما

سن: 35 سال 

تیم: الاتحاد

درآمد: 200 میلیون دلار

بدون شک کمتر کسی تصور می کرد که مهاجم سابق رئال مادرید روزی به اندازه رونالدو حقوق داشته باشد. با این حال این تیم عربستانی برای راضی کردن مهاجمی که برای بیش از هشت فصل، بازیکن اصلی رئال مادرید بوده و خصوصا در موفقیت های اروپایی این تیم، نقش کلیدی را داشته است مجبور به پرداخت حقوقی فراتر از حد تصور شد. این امر در شرایطی رخ داده که بسیاری از باشگاه های اروپایی پس از پاندمی کرونا، با مشکلات مالی بسیاری مواجه شدند و همین امر حتی به کاهش حقوق بازیکنان نیز منجر شد. با این حال در عربستان همه چیز کاملا متفاوت بوده و مسئله فیرپلی مالی نیز وجود ندارد. به همین خاطر تیم ها بدون محدودیت خاصی، اقدام به خرید ستارگان تیم های بزرگ کرده اند. درواقع این موضوع هشداری بوده که رئیس رئال مادرید به تمام جهان داده است که اگر سوپر لیگ ایجاد نشود تا درآمد باشگاه ها به مقدار چشمگیری افزایش پیدا کند تیم هایی که پشتوانه مالی غیرفوتبالی دارند، بدون شک بازار را به هم می ریزند. این پیش بینی امسال به صورت کامل رخ داده و منتقدان زیادی را نیز به همراه داشته است. به هر ترتیب کریم بنزما با حقوقی باورنکردنی، در فصل جاری عملکرد چندان درخشانی نداشته و درگیر مصدومیت هایی نیز شده است. این موضوع ممکن است در قرارداد سال آینده وی نیز تاثیر داشته باشد. به هر صورت رتبه اول و دوم، به یک اندازه حقوق دریافت می کنند.

3-انگولو کانته

سن: 32 سال 

تیم: الاتحاد

درآمد: 100 میلیون دلار

معمولا بازیکنانی که به سن 35 سال می رسند، تصمیم می گیرند تا با حضور در لیگ های ساده تر که حقوق بالایی را پرداخت می کنند، سال های پایانی فوتبال خود را با درآمدزایی بالا به پایان برسانند. با این حال انگولو کانته این تصمیم را در زمانی زودتر گرفته و امسال در حالی که یکی از ستارگان اصلی تیم چلسی بود حقوق 100 دلاری را به ادامه بازی در سطح اول اروپا ترجیح داد. وی در حال حاضر هم تیمی کریم بنزما محسوب می‏ شود و مانند او، فصلی نه چندان درخشان را تا به اینجا داشته است. نکته ای که باید در این رابطه مورد توجه قرار دهید این است که حقوق وی بالاترین میزان تاریخ برای یک هافبک محسوب می‏ شود. نکته جالب این است که درست به مانند نفر اول و دوم فهرست که به یک اندازه حقوق دریافت می کنند، این موضوع برای نفرات سوم و چهارم نیز با 100 میلیون دلار، صادق است. 

4-نیمار جونیور

نیمار جونیور

سن: 31 سال

تیم: الهلال

درآمد: 100 میلیون دلار

بدون شک تمامی افرادی که طرفدار بازیکن تکنیکی برزیلی هستند، این موضوع را قبول دارند که وی پس از پیوستن به پاریسن ژرمن دیگر نتوانست فرم بی نظیر خود را نشان دهد. درواقع این مدت برای وی با انواع مصدومیت ها نیز همراه بود و پس از فصل فاجعه بار گذشته در کنار ستارگانی نظیر مسی و امباپه که نتیجه ای را نیز دربر نداشت در نهایت صبر مدیران باشگاه فرانسوی تمام شد و وی با حقوقی فوق العاده، به یک تیم عربستانی دیگر پیوست. در این زمینه بسیاری عنوان کرده اند که یکی از دلایل این جدایی، امباپه بوده و مدیران برای حفظ وی و جلوگیری از پیوستن به رئال مادرید، این ستاره را از تیم جدا کردند. با این حال در فصل جاری نیمار به مانند عادت چند فصل اخیر خود خیلی زود مصدوم شده و هنور درخشش خاصی را نداشته است. با این حال تیم وی در حال حاضر صدرنشین لیگ است. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین سرمربی های فوتبال

5-کیلین امباپه

سن: 24 سال 

تیم: پاریسن ژرمن

درآمد: 70 میلیون دلار

کیلین امباپه تنها بازیکن زیر 30 سال و تنها بازیکنی است که هنوز در یک لیگ معتبر اروپایی در فهرست امسال، بازی می کند. وی در دو فصل اخیر تلاش کرده است تا به تیم رئال مادرید بپیوندد و اخبار وی همواره در صدر نقل و انتقالات بود. با این حال پیشنهادهای مالی جذاب، تغییر مربی و بازیکنان از جمله اقداماتی بود که در نهایت باعث شد تا این بازیکن، به کار خود در این تیم ادامه دهد. با این حال هنوز مشخص نیست که وی سال آینده نیز در این تیم باقی خواهد ماند و یا در نهایت به تیمی دیگر می پیوندد. در این زمینه بدون شک نتایج امسال تیم، تاثیر بسزایی را خواهد داشت. نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار داد این است که هالند با انتخاب تیم منچستر سیتی، در همان فصل اول موفق شد تا رکورد گلزنی را جا به جا کند و قهرمانی لیگ و جام قهرمانان اروپا را به دست آورد. هم اکنون وی گزینه اصلی برای کسب عنوان توپ طلا است و همین موضوع می تواند انگیزه ای باشد تا امباپه در صورت نتیجه نگرفتن در تیم خود، یک تصمیم جدی را بگیرد تا اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. به هر ترتیب تا به این جای فصل، پاریسن ژرمن عملکرد فاجعه باری داشته و حتی ممکن است از گروه خود که عنوان گروه مرگ را نیز به دست آورده و تیم های نیوکاسل، آث میلان و دورتموند نیز قرار دارند، حتی نتواند صعود کند. به هر ترتیب چیزی که مسلم است در فصل آینده با تمام شدن قرارداد این بازیکن، حقوق او نیز افزایش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است به مقدار 100 میلیون دلار برسد. به همین خاطر اگر همه چیز مطابق پیش بینی ها جلو برود، وی عنوان سوم پردرآمدترین بازیکن سال آینده را در اختیار خواهد داشت. 

6-لیونل مسی

لیونل مسی

سن: 36 سال 

تیم: اینتر میامی

درآمد: 45 میلیون دلار

کمتر کسی تصور می کرد که لیونل مسی پس از قهرمانی در جام جهانی، به تیمی در لیگ آمریکا بپیوندد. درواقع محتمل ترین سناریو برای وی بازگشت به بارسلونا بود که شرایط اقتصادی این تیم، مانع از این انتقال شد. وی از همان روز اول در ترکیب این تیم که مالکیت آن در اختیار دیوید بکهام است، عملکرد درخشانس را از خود نشان داد و باعث شد تا تیم بحران زده میامی، قدرت بگیرد و حتی قهرمانی در جام حذفی را نیز به دست آورد. درواقع وی برخلاف جریان رایج که بازیکن ها با تیم های عربستانی اضافه می شدند، تصمیمی دیگر را گرفت و در حال حاضر تک ستاره این لیگ محسوب می‏ شود. با این حال مصدومیت اخیر وی که باعث شده تا اینتر میامی نتواند به دور پلی آف مسابقات راه پیدا کند، این فرضیه را قوت بخشیده که در نیم فصل پیش رو، مسی به صورت قرضی به بارسلونا می پیوندد تا این تیم بتواند قدرت بیشتری خصوصا در رقابت های اروپایی داشته باشد. در این زمینه برای وی تصور افزایش حقوق عملا غیرممکن بوده و به نظر می رسد که وی کارنامه خود را که در آن تمامی جام ها به دست آمده است، در این تیم به پایان خواهد رساند. 

7-سادیو مانه 

سن: 31 سال 

تیم: النصر

درآمد: 40 میلیون دلار

سادیو مانه یکی از ارگان اصلی موفقیت های چند فصل اخیر لیورپول بوده که فصل گذشته در تیم بایرن مونیخ، فصلی فاجعه بار را سپری کرد. همین امر زمینه جدایی وی را به همراه داشت. درواقع وی به عنوان جانشین ماشین گلزنی سابق، رابرت لواندوفسکی به تیم اضافه شد. با این حال عملکرد وی ابدا درخور توجه نبود و به یک پیشنهاد مالی جذاب، همبازی شدن با رونالدو را به ادامه کار در سطح اول اروپا، ترجیح داد. عملکرد فصل جاری وی درخشان بوده و باید دید که تا پایان فصل، چه جام هایی به کارنامه او اضافه خواهد شد. 

8-جردن هندرسون 

سن: 33 سال 

تیم: الاتفاق عربستان 

درآمد: 40 میلیون دلار

کاپیتان سابق لیورپول فصل جاری به یک تیم عربستانی پیوست تا کار خود را در این لیگ ادامه دهد. درواقع عملکرد وی طی چند فصل اخیر با انتقادهایی همراه بود و همین امر باعث شد تا به یک بازیکن نیمکت نشین خصوصا در فصل پیش، تبدیل شود. وی در فصل جاری عملکرد متوسطی را داشته و هنوز درخشش خاصی از خود نشان نداده است. وضعیت تیم وی نیز در جدول در میانه‎ رده می باشد. 

9-ریاض محرز

سن: 32 سال 

تیم: الاهلی

درآمد: 35 میلیون دلار

مورد ریاض محرز در فهرست امسال از تمامی گزینه ها عجیب تر به نظر می رسد. دلیل این امر نیز به خاطر این است که وی به تازگی با تیم منچستر سیتی موفق شد تا عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان و لیگ انگلستان را به دست آورد و یک بازیکن مهم برای پپ گواردیولا به حساب می آمد. با این حال او نیز حقوق بالای لیگ عربستان را به ادامه کار با تیم قهرمان اروپا، ترجیح داد. وی در فصل جاری عملکرد خوبی را از خود نشان داده و تیم وی یکی از مدعیان محسوب می‏ شود. 

10-کالیدو کولیبالی

سن: 32 سال 

تیم: الهلال

درآمد: 30 میلیون دلار

در فهرست امسال هشت نفر از لیگ عربستان هستند که این موضوع در تاریخ بی سابقه محسوب می‏ شود. درواقع در هیچ دوره ای از یک لیگ بیش از پنج نفر حضور نداشته است. با این حال امسال عجیب ترین فهرست ایجاد شده است. آخرین نفر مدافع تنومند سابق چلسی کالیدو کولیبالی است که فصل ناامیدکننده ای را در این تیم داشت. با این حال امسال در جایگاه نخست لیگ عربستان قرار دارد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به نظر می رسد با توجه به تداوم خریدهای عربستان، حتی ممکن است در فهرست سال آینده، تمامی گزینه ها از بازیکنان حاضر در این لیگ باشند.

منبع : khelnow
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GBaItJqQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه