شنبه, 25 مرداد 1399 - 13:00

مدیریت بحران در عرصه کسب و کار چالشی بزرگ محسوب می شود. بسیاری از برندها در طول دوران فعالیت شان در حوزه کسب و کار با بحران های متعددی مواجه می شوند. بروز هر بحران به معنای ورشکستگی و حذف برخی از برندها از عرصه کسب و کار است بنابراین برندهای قدیمی در دنیای کسب و کار بی تردید مهارت بالایی برای مدیریت بحران دارند. یکی از نکات مهم برای مدیریت بحران های کسب و کار مربوط به ایجاد فرهنگ مدیریت بحران است. وقتی تمام اعضای یک سازمان آمادگی لازم برای مقابله با بحران را داشته باشند، وضعیت برند موردنظر بسیار بهتر خواهد بود. ما در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم برای ایجاد فرهنگ مقابله با بحران در سازمان ها خواهیم پرداخت.

به روز رسانی ارزش های برند

اصول ایجاد فرهنگ مدیریت بحران شرکت

ارزش های برند باید همیشه در راستای مدیریت بحران ها ساماندهی شود. بسیاری از برندها در سطح نظری دارای شعارها و ارزش های بسیار مطلوبی هستند، اما در مرحل عمل از هیچ کدام شان استفاده نمی کنند. این امر یکی از نقطه ضعف های بزرگ کسب و کارها محسوب می شود. اگر شما شعار و ارزش مناسبی برای مقابله با بحران های کاری ندارید، باید نسبت به بهبود آنها اقدام کنید. در غیر این صورت وضعیت کسب و کارتان به شدت دچار مشکل خواهد شد.

مطلب مرتبط: برنامه ریزی در مدیریت بحران

اغلب برندها در مرحله انتخاب ارزش های برند فقط به مرحله موفقیت کسب و کارشان توجه دارند. اگرچه صحبت از شکست در همان ابتدای تاسیس برند امر جالبی نیست، اما یکی از واقعیت های انکارناپذیر عرصه کارآفرینی محسوب می شود. شما باید چشم انداز منطقی نسبت به وضعیت برندتان داشته باشید. همین امر انتخاب ارزش هایی مطابق با وضعیت برند و ضرورت توجه به مقابله با بحران های احتمالی را مطرح می سازد.

تقویت ارزش های برند برای مقابله با بحران

فراموشی ارزش های برند امری رایج در کسب و کارهای مختلف است. اگر شما قصد ادامه فعالیت در یک حوزه و مقابله با بحران های مختلف را دارید، باید نسبت به تقویت ارزش های برندتان توجه نشان دهید. این امر شامل یادآوری مداوم ارزش موردنظر است.

اگر شما نسبت به کاربست شیوه های مدیریت بحران دقت نداشته باشید، فرآیند فعالیت برندتان محدود به ذکر چند توصیه بی فایده باقی خواهد ماند. شما باید عملکرد قابل توجهی در زمینه ارائه آموزش های مرتبط برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان شرکت باشید. این امر شامل همکاری با افراد متخصص در زمینه مدیریت بحران سازمانی است. کارمندان شما به این ترتیب آمادگی بسیار بهتری برای مقابله با بحران های کاری خواهند داشت.

امروزه برندهای بزرگ عملکرد بسیار مطلوبی در زمینه مدیریت بحران های مختلف در عرصه کسب و کار دارند. این امر تا حد زیادی ناشی از توانایی آنها برای ارائه آموزش های مرتبط با ارزش های برندشان به کارمندان است.

تقویت روحیه کار گروهی

کار گروهی در اغلب موارد برای غلبه بر بحران های کسب و کار ضروری است. بسیاری از برندها در زمان بروز بحران های کاری با ناهماهنگی وسیعی در تیم های شرکت مواجه می شوند. این امر هزینه های بسیار زیادی روی دست برندها خواهد گذاشت بنابراین شما باید تمام توان تان برای کاهش سطح ناهماهنگی در پی بروز بحران را به کار ببندید. بدون تردید امکان پیش بینی بحران های مالی بسیار کم است بنابراین شما باید هر چند ماه یک بار ارزیابی دقیقی از توانایی واکنش کارمندان نسبت به بحران ها داشته باشید. این امر نقش مهمی در ارزیابی دقیق وضعیت برندتان و رفع مشکلات احتمالی خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 10 قانون جدید برای مدیریت بحران

اهمیت ایفای نقش مدیریت

مدیریت کسب و کار نیازمند مهارت های بسیار زیادی است. وقتی شما به عنوان مدیر یک کسب و کار به هنگام مواجهه با بحران های کاری دست به انتخاب های درست بزنید، وضعیت کلی برندتان بسیار بهتر خواهد شد. ایراد اساسی در این بخش ناتوانی برخی از مدیران برای حفظ خونسردی و مدیریت بحران است. کارمندان و مشتریان در صورت مشاهده بی برنامگی از سوی تیم مدیریتی به شدت روحیه شان را از دست می دهند بنابراین فرآیند شکست کسب و کارها اغلب از تیم مدیریتی شروع می شود. شما نیز مانند هر کدام از اعضای شرکت باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران های مختلف را داشته باشید. در غیر این صورت برندتان با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید