یکشنبه, ۲۶ مرداد(۵) ۱۴۰۴ / Sun, 17 Aug(8) 2025 /
           
فرصت امروز

راه اندازی یک کسب و کار برابر است با قبول کردن مسئولیت های جدید و زیاد. چگونه می توان در چنین شرایطی بین کار و زندگی شخصی تعادل مناسبی ایجاد کرد؟

کارآفرینان به اندازه ای مشغله کاری دارند که به مرور زمان، مرز بین کار و زندگی شخصی شان کمرنگ می شود. تا جایی که حتی گاهی اوقات این مرز به خوبی قابل تشخیص نیست. این سبک زندگی به مرور زمان انرژی افراد را تحلیل می برد و باعث فرسودگی آنها می شود. در چنین شرایطی بهترین کار این است که با خودتان مهربان باشید و تعادل مناسبی بین کار و زندگی برقرار کنید. با یک برنامه ریزی مناسب و برقراری تعادل نیز می توان به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرد.

هر انسانی رویا هایی در زندگی دارد که ترجیح می دهد به جای خوابیدن، آنها را دنبال کند. تلاش و کار بی وقفه برای رسیدن به آنها لازم و ضروری است، اما نباید عادت هایی در شما ایجاد کند که باعث تحلیل انرژی و فرسودگی شود. اجازه بدهید ابتدا بیشتر در مورد تعادل بین کار و زندگی صحبت کنیم. سیندی اسپیگل، مشاور کسب و کار و بنیانگذار شرکت Collective است.

به عقیده او تعادل بین کار و زندگی زمانی حاصل می شود که شما کسب وکارتان را طبق سبک زندگی خود بسازید نه اینکه زندگی خود را براساس کارتان تعریف کنید. پایبند بودن به تعادل بین کار و زندگی به مرور زمان و با رشد یک کسب و کار اهمیت بیشتری پیدا می کند. آیا شما هم تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بین کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنید؟ ما در ادامه این مقاله  به نقل از زومیت، پنج راه انجام این کار را توضیح می دهیم.

۱- لیست اولویت  (نه لیست انجام کار) بسازید

سامارا زلنیکر، مربی سلامتی و بنیانگذار شرکت Mindfulness Matters  می گوید: «من هر روز صبح یک لیست اولویت بندی شده از کارهایی که باید انجام دهم می سازم. من هم مانند هر شخص دیگری دوست دارم کارهای موجود در لیست انجام کارم را تکمیل کنم، اما می دانم که این کار شدنی نیست. من هر روز سه مورد از مهم ترین کارها را انتخاب می کنم و در لیست انجام کار قرار می دهم. اگر وقت اضافه داشته باشم به مابقی کارها رسیدگی خواهم کرد.» زمانی که چشم اندازی برای خودتان تعریف کرده اید و می خواهید کسب و کاری که ساخته اید گسترش دهید، موج عظیمی از مسئولیت ها و کارها نیز به سمت تان حرکت خواهند کرد، بنابراین روی لیست اولویت بندی شده خود تمرکز کنید و بابت به پایان رساندن هر کاری خوشحال باشید.

۲- تا جای ممکن کارها را به دیگران بدهید

بعد از اینکه به بینش خوبی از اولویت بندی های خود دست پیدا کردید، به این فکر کنید که چگونه می توانید وظایف خود را به دیگران بسپارید. بسیاری از رهبران و بنیانگذاران موفق، بیرون سپاری کردن کارها را به عنوان یکی از عوامل موفقیت در نظر می گیرند. به افرادی که در کنارتان هستند اعتماد کنید و وظایف خود را به آنها بسپارید. لزومی ندارد که همیشه کارها به وسیله شما انجام شود. گاهی اوقات انجام این کار به معنای استخدام مهارت و نیروی جدیدی است که می تواند در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند.

اسپیگل می گوید: «زندگی در عصر رایانش ابری این امکان را برای شما فراهم می کند که به راحتی و در هر زمینه ای حمایت مورد نظر خود را دریافت کنید. از تولید یک طرح گرافیکی برای شبکه های اجتماعی گرفته تا استخدام دستیار مجازی برای مدیریت کارهای شخصی.» این کار باعث سازمان دهی امور مربوط به زندگی شخصی تان نیز خواهد شد. همچنین امروزه سرویس های زیادی برای تامین مواد غذایی ارائه شده است که به شما کمک می کنند. این سرویس ها نیازهای شخصی و روزانه شما را برطرف می کنند و در نتیجه در زمان و انرژی تان صرفه جویی خواهند کرد.

۳- مرزهای واقع بینانه تعیین کنید

تعیین مرز یعنی به هر چیزی که در لیست اولویت های تان قرار ندارد «نه» بگویید. دکتر لورن هازوری می گوید: «من به زندگی شخصی خود اهمیت زیادی می دهم و برای اینکه بتوانم روی خودم، کار و دخترم تمرکز داشته باشم، مرزهای محکم و مشخصی تعریف می کنم، بنابراین به شما توصیه می کنم ببینید چه روش و راه  حلی برای تان جواب می دهد. اگر احساس می کنید اوضاع غیرطبیعی شده است از خود واقعی تان فاصله بگیرید تا بتوانید به آن شخصیتی که می خواهید برسید.»

تعیین مرز همچنین می تواند روی کارهای غیر قابل بحث نیز اعمال شود. همه ما در زندگی یک سری عادت هایی داریم که حال مان را بهتر می کنند. به عنوان مثال برخی انسان ها با ورزش کردن و برخی دیگر با قرار گرفتن در طبیعت انرژی می گیرند. سعی کنید این کارها را از وظایف روزانه خود دور نکنید. زیرا باعث بالا رفتن میزان خلاقیت، قدرت تصمیم گیری و انرژی  می شود.

۴- به ندای درونی خود گوش بسپارید

حس ششم شما از چیزهایی که در عقل و قلب تان قرار دارد ناشی می شود. به این احساس خود اهمیت بدهید و بگذارید شما را راهنمایی کند. اسپیگل می گوید: «هیچ قانونی وجود ندارد که در مورد تمامی امور مربوط به کارآفرینی صدق کند، بنابراین بهترین کار این است که به غریزه خود اعتماد کنید. زمانی که احساس می کنید دچار عدم تعادل شده اید، بلافاصله به احساس تان مراجعه کنید. به دانش خود از بدن و فکرتان اعتماد کنید و هر کاری می توانید انجام دهید تا دست کم به طور موقت به تعادل برسید. کسب وکار شما زمانی رشد پیدا می کند که شما در بهترین وضعیت خود باشید.» بنابراین هر از گاهی خودتان را از دنیای اطراف خارج کنید. به عنوان مثال بعد از ساعت ۹ ایمیل های خود را چک نکنید یا حداقل یک روز در هفته ناهارتان را پای میز کار صرف کنید.

۵- فراموش نکنید که کار همیشه هست

شما به عنوان یک کارآفرین هیچ موقع بیکار نخواهید بود، بنابراین همیشه برای خودتان و اولویت بندی های تان زمان بگذارید. ایوا پالینگ، بنیانگذار برند Richer Poorer می گوید:  «مدیریت امور مربوط به کارآفرینی، اولویت های شخصی و وظایف مادری بسیار سخت است. من هیچ چاره ای ندارم جز اینکه به اولویت بندی هایم وفادار بمانم، در غیر  این صورت نمی توانم بین کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنم. هر چقدر کسب و کاری بیشتر رشد می کند، مسئولیت های آن بیشتر می شود. رسیدن به این باور که برخی کارها می توانند تا فردا صبر کنند واقعا به من کمک کرد که بتوانم در میان وظایف سنگین به کارهای شخصی خودم هم رسیدگی کنم.»

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/koNXr6lf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگراممشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پیهارد باکسقرص تنوییدتور ترکیهتور تایلند ؛ سفر رویایی به سرزمین لبخندهاسایت معتبر خرید طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه